Najnovším hitom indických mužov je zosvetľovanie pokožky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
O kontroverzných reklamách na bielenie pleti informovala americká spravodajská stanica CNN
"Som nešťastný kvôli svojej tvári," začína sa jedna z indických reklám. "Nie si nešťastný kvôli svojej tvári, ale kvôli farbe svojej pleti," odpovedá v reklame druhý indický muž s viditeľne bledšou pleťou svojmu priateľovi a hádže mu bieliaci kozmetický krém.
Zosvetľovanie pokožky v Indii podľa reportáže CNN totiž prestalo byť doménou žien a po bieliacich kozmetických prípravkoch čoraz častejšie siahajú aj tamojší muži. Posolstvo týchto reklám je jednoznačné: bledšia pleť znamená úspech v práci a u žien. Kozmetický trh s bieliacimi krémami v Ázii rastie enormnou rýchlosťou.
Reklamy zamerané na bielenie pokožky však vyvolávajú aj negatívne reakcie. "V zásade, ak chcete prácu, mali by ste mať bielu pleť. Ak chcete dobrého partnera, musíte mať bielu pleť a zdá sa, že to všetko dosiahnete použitím krému. Podľa mňa to je jasný rasizmus a je to veľmi sporné," uviedla pre CNN indická poslankyňa Brinda Karatová, ktorá požiadala indické úrady o pozastavenie vysielania reklamných spotov.
Medzinárodné kozmetické koncerny však argumentujú, že zákazníkom v Indii len ponúkajú to, o čo majú záujem. V krajine, kde sú ešte stále populárne manželstvá vopred dohodnuté medzi rodičmi detí, je najviac vyhľadávanou vlastnosťou budúcich neviest a ženíchov fyzická krása.
Vzhľadom na stúpajúcu životnú úroveň v krajine a zvyšovanie príjmov strednej triedy sa pre kozmetické firmy otvoril unikátny priestor pre nové skrášľujúce produkty.