Dinosauria rodina sa opäť rozrástla, našli nový druh

COAHUILA / V Mexiku objavili vedci nový druh dinosaura. Zistili to, keď sa im podarilo dať dokopy kosti staré 85 miliónov rokov, ktoré objavili na severozápade krajiny. Potvrdilo sa aj to, že to bol najstarší prehistorický jašter, ktorý žil na tomto území.

Novo objaveného krásavca pomenovali paleontológovia Acantholipan gonzalezi. Zapíše sa tak do zoznamu k viac ako 800 doteraz objaveným dinosaurím rodom. Kosti vedci skúmali vyše 8 rokov a zistili, že ide o mláďa, ktoré malo 3.5 metra a vážilo viac ako pol tony.

Má ísť o nový rod s názvom nodosauria a od doteraz známych podobných dinosaurov sa líši najmä oveľa väčšou kosťou v predlaktí a rozdielnu má tiež panvovú oblasť. Odborníci predpokladajú, že možno ide o posledný objav tohto druhu v ich krajine. "Vyzerá to tak, že tu nežil, iba tadiaľto z nejakého dôvodu prechádzal,” tvrdí mexický paleontológ Hector Rivera.

Okrem Acantholipana sa v mieste nálezu nachádzali aj fosílie pterosaurov, teda lietajúcich jašterov. A vedci veria, že to nie sú posledné nálezy. Podľa ich úspechov z minulosti predpokladajú, že pozostatkov týchto prehistorických živočíchov, ktoré vyhynuli pred viac ako 60 miliónmi rokov, podľa všetkého po páde meteoritu, nájdu v tejto časti krajiny ešte mnoho.

Zdroj: noviny.sk/TV JOJ