Oblačno
Bratislava
Juraj
24.4.2024
Putin otvoril najdlhší most v Rusku. Prešiel ním v oranžovom Kamaze
Zdielať na

Putin otvoril najdlhší most v Rusku. Prešiel ním v oranžovom Kamaze

Archívna reportáž

KRYM / Ruský prezident Vladimír Putin otvoril Krymský most dlhý 19 kilometrov. Slávnostné otvorenie v podaní Putina sa nekonalo tradične, prestrihnutím červenej stuhy, ale jazdou v kamióne. Spoločnosť mu pri tom nerobili významní predstavitelia ale obyčajní pracovníci.

Prezident Putin sa rozhodol otvoriť most, ktorý spája ruskú pevninu s anektovaným Krymom naozaj netradične. Namiesto červenej stuhy použil špeciálny oranžový kamión značky Kamaz. Najskôr navštívil dispečing, monitorujúci fungovanie a premávku na moste, potom pozdravil stavbárov, a následne v ich prítomnosti sadol za volant kamióna. Tak ako prvý prešiel v kolóne stavbárskej techniky po moste dlhom 19 kilometrov. 

"Je to symbolické. Nebyť prezidenta, most by nestál," usúdil reportér jednej zo spravodajských televízií v Rusku. Podľa médií sa most dostal do prevádzky o pol roka skôr, ako bolo jeho otvorenie naplánované. Stavbári tak most stihli postaviť za 816 dní. Po násilnom obsadení ukrajinského poloostrova v roku 2014 zavládol medzi rusky hovoriacimi obyvateľmi Krymu veľký optimizmus, ktorý ale postupne opadol v dôsledku problémov s nedostatkom elektriny, surovín a vody. Cesta smerom na sever Ukrajiny zostala zavretá a poloostrov čelil veľkým dopravným problémom.  Spojenie s ruskou pevninou zabezpečovali doposiaľ trajekty, ktorých fungovanie často krát obmedzovalo počasie.

Prezident označil utorok 15. mája za historický deň. "Dopočul som sa, že ľudia o tomto spojení túžili už od doby cárskeho Ruska," poznamenal Putin.  

​Tento najväčší most v Rusku začína na Tamanskom polostrove v ruskom Krasnodarskom kraji a cez ostrov Tuzla smeruje na západ cez Kerčský prieliv, na krymský Kerčský poloostrov. Priepustnosť áut je projektovaná na 40 tisíc automobilov denne. Vlakových súprav má denne cez most prejsť až 47. 

Most začne pre verejnosť fungovať až v stredu ráno. Hmotnosť automobilov je zatiaľ obmedzená na 3,5 tony. Šoféri kamiónov majú tak zatiaľ smolu. Železničná trať bude dokončená až v roku 2019.  

Pozrite si archívnu reportáž o najvyššom moste, ktorý ide cez Dunaj: 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy