Polojasno
Bratislava
Bohuš
27.1.2022
Potvrdenie o tretej dávke do Greenpassu automaticky nepríde, hovorí NCZI
Zdielať na

Potvrdenie o tretej dávke do Greenpassu automaticky nepríde, hovorí NCZI

BRATISLAVA / Národné centrum zdravotníckych informácií je každý deň bombardované kvantom sťažností od čerstvo zaočkovaných. Tretia dávka vakcíny sa totiž nezobrazuje v aplikácii GreenPass.

"Je to téma, s ktorou sa stretávam denne. Keď poviem desiatky raz, možno hovorím málo, ľudia sa sťažujú, že im neprišlo automaticky potvrdenie do aplikácie," tvrdí riaditeľ odboru zdravotníctva Bratislavského samosprávneho kraja Tomáš Szalay. Verifikáciu takzvanej "booster dávky" tak na tradičnom mieste nenájdete, aj napriek tomu, že s logistikou problém nie je.

Národné centrum zdravotníckych informácií dostáva zoznam zaočkovaných dvakrát - v reálnom čase aj na konci každého dňa. "V zásade na druhý deň po očkovaní by malo mať NCZI informáciu potvrdenú z dvoch zdrojov. Navyše keď o nej lekár spraví záznam a stlačí 'Enter', človeku v tom momente pípne správa, že má záznam v telefóne,dodal Szalay.

Problém je niekde inde, a to v technickej, no aj zákonnej rovine. "GreenPass je aplikácia, ktorú prevádzkuje Slovensko IT v pôsobnosti s Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky. Táto aplikácia má nastavené bezpečnostné prvky v súlade so zákonom o národnom zdravotníckom systéme, ktorý neumožňuje MIRRI pristupovať k EU COVID certifikátom len zadaním rodného čísla,vysvetľuje Alžbeta Sivá, hovorkyňa NCZI.

Neostáva vám tak nič iné, len si digitálny certifikát stiahnuť manuálne, čo môže byť problémom hlavne pre dôchodcov, ktorí sú pri očkovaní jednou z priorít. Nejde o jediný problém Národného centra zdravotníckych informácií, včera (29.12.) omylom rozposlalo 700 SMS správ, nesprávne informujúcich o tom, že pre očkovanie detí od 5 do 11 rokov je nutné odporúčanie lekára špecialistu. Inštitúcia sa ospravedlnila, no vyvolaný zmätok situácii nepomohol.

Súvisiace články

Najčítanejšie