Polojasno
Bratislava
Jela
19.4.2024
Pre cestujúcich neúnosnú situáciu na trati Bratislava - Komárno má riešiť dlhší a poschodový vlak
Zdielať na

Pre cestujúcich neúnosnú situáciu na trati Bratislava - Komárno má riešiť dlhší a poschodový vlak

BRATISLAVA,KOMÁRNO / Vlani sa ňou odviezlo 3,8 milióna ľudí. Pred 7 rokmi to bolo len 790 tisíc cestujúcich. Jednokoľajová trať medzi Bratislavou a Komárnom už nestačí napĺňať nároky cestujúcich. Preplnené vlaky od budúceho pondelka odbremenia súpravy s väčšou kapacitou. Ideálnym riešením by bolo vybudovanie druhej koľaje, aby nemuseli vlaky čakať pri vyhýbaní sa na staniciach.

Dlhší a poschodový má byť nový vlak na trati Komárno – Bratislava. Na železničnej stanici v Dunajskej Strede to v utorok oznámil minister dopravy Árpád Érsek, spoločne so zástupcom českého prepravcu Regio Jet. Kým trať na Žitnom ostrove pred jeho príchodom odsúdili ako neperspektívnu, teraz pribúda obyvateľov, ktorí cestujú do Bratislavy. Len za posledný rok ich počet stúpol o milión. Vlani sa tu vlakom odviezlo takmer 4 milióny cestujúcich.

"Tá trať je skutočne unikát, v roku 2011 sa prepravovalo ročne 790 tisíc cestujúcich," hovorí tlačový hovorca Regiojet Aleš Ondrůj. Nárast cestujúci už dlhší čas pociťujú vo vlakoch v ranných a v popoludňajších dopravných špičkách.

Minister dopravy ale tentoraz neprišiel skúmať naplnenosť vlakov. Práve ich kapacitná nedostatočnosť priniesla rokovanie s prepravcom, výsledkom je posilnenie najexponovanejších ranných a popoludňajších spojov. "Práve aj ten vlak, čo išiel o hodinu skôr bude posilnený, nebudú také plné uličky," vysvetlil minister dopravy a výstavby Érsek. 

"Od pondelka 18.2. nasadíme ďalšiu súpravu, ktorý používame pre diaľkové vlaky. Lokomotívy, tá kapacita sa navýši denne o niekoľko stoviek miest," dodáva Ondrůj. V ďalšej etape sa počíta s poschodovými vlakmi. Tie musí u nás schváliť dopravný úrad, keďže sú ešte v tejto chvíli majetkom nemeckých dráh.

"V Bratislave budú uzávierky od 15.2 a my chceme práve preto aj posilniť tieto vlaky dlhodobo, pretože tá výstavba R7 bude pokračovať ešte minimálne rok a pol," povedal minister. Definitívne riešenie môže priniesť až výstavba druhej koľaje od Bratislavy až po Komárno. Odhadované náklady sú 600 miliónov eur.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy