Jasno
10°
Bratislava
Marek
25.4.2024
Miesto dovolenky choroba. Ako v takej situácii postupovať
Zdielať na

Miesto dovolenky choroba. Ako v takej situácii postupovať

SOFIA / Miesto užívanie si dovolenky, tvrdá diéta. Aj taký scenár môže nastať. Svoje o tom vedia Slováci, ktorí dovolenkovali v Bulharsku. Chytili ich črevné problémy, až museli byť ambulantne ošetrení. Podľa cestovnej kancelárie o lekársku pomoc požiadalo 12 Slovákov. Televízia JOJ prináša rady, čo môže v takejto situácii dovolenkár urobiť a ako by mala postupovať cestovná kancelária.

Rodinka spod Tatier sa k moru dostala po dlhých 14 rokoch, ale namiesto dovolenky snov to bola podľa ich slov dovolenka hrôzy. Ich dcéru zachvátili črevné problémy. A tak sa namiesto opaľovania pozerali na to, ako ich dieťaťu dávajú infúzie. Keď ich prepúšťali z nemocnice, nedostali žiadnu lekársku správu a keď sa u delegátky informovali, čo sa to vlastne deje, odpovedala im iba, že to bolo spôsobené výkyvom teplôt. 

Klientov ďalšej slovenskej cestovnej kancelárie problémy obišli, no sťažovali sa niektorí českí hostia. "Všetci vracajú, majú hnačku, kŕče, horúčky. V nemocnici hovorili, že sú to rotavírusy," písali v diskusii na internete. 

Čo robiť v takej situácii

Cestovná kancelária má vraj povinnosť informovať o situácii klientov a to aj takých, ktorí ešte len prídu alebo prichádzajú. "Cestovná kancelária má poskytnúť všetky dôležité informácie týkajúce sa zájazdu," hovorí Katarína Zalaiová z Európskeho spotrebiteľského centra. Dotyčná cestovná kancelária sa bránila, že svojich klientov informuje o všetkom. Z mailovej adresy zástupkyne cestovnej kancelárie k nám prišla do redakcie veľmi kuriózna veta. "My sme tam mali dve rodiny, ktorí teda urobili obrovský humbuk. Poslala som moje odpovede (pre TV JOJ) šéfovi na kontrolu a odpísal mi, že som to dobre napísala a mám poslať pani redaktorku do "P"...." Cestovka na túto vetu reagovala vyhlásením, že nie je od nich. 

Zľava z ceny

Klienti požadujú odškodnenie, cestovná kancelária zatiaľ reklamácie prešetruje. "Slovenský zákon neupravuje nejakú náhradu za stratu radosti z dovolenky, ale sú známe prípady, kde poskytli percentuálne zľavy z ceny dovolenky v závislosti za vzniknutú škodu,"  vysvetľuje Zalaiová. 

Ubytovanie v inom zariadení: 10 až 25 %
Iná než uvádzaná vzdialenosť pláže: 5 až 15%
Špinavý riad a príbory: 10 až 15%

Súvisiace články

Najčítanejšie správy