Autodopravcovia hrozia štrajkom. Ide o politizáciu kauzy, tvrdí Počiatek
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Únia autodopravcov je aj naďalej pripravená ostro štrajkovať a ultimátum na splnenie jej požiadaviek vyprší v piatok v noci. Avšak stále nechce povedať, koľkých autodopravcov vlastne zastupuje. Únia trvá na trvalom nespoplatnení ciest druhej a tretej triedy pre nákladiaky. Rezort dopravy si však chce najskôr vyskúšať, či to príliš nezničí cesty
Hrozí ostrý štrajk
Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) ešte stále hrozí ostrým štrajkom, situáciu na ministerstvo dopravy dnes prišli riešiť aj predsedovia samosprávnych krajov. "Nie je žiadny dôvod, aby to robili, pretože sme sa na niečom dohodli a chceme pokračovať ďalej," hovorí predseda Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár.
Dohoda podľa rezortu dopravy totiž nateraz znela: Cesty druhej a tretej triedy nespoplatníme na pol roka a potom si vyhodnotíme, či ich prechádzajúce kamióny príliš nezničili. "Chceme chrániť tých občanov od možno zbytočných prejazdov od týchto kamiónov," uviedol predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Baška.
Počiatek: Politizácia kauzy
"To nikde vo svete nie je, aby cesty druhej a tretej triedy boli spoplatnené," uviedol Peter Huram z Únie autodopravcov Slovenska. "Týždeň pred prezidentskými voľbami, čo jasne svedčí o tom, že je to čistá politizácia celej kauzy tu čelíme hrozbe ostrého štrajku," myslí si minister financií Ján Počiatek.
UNAS: Naše motívy sú čisto vecné
Ešte v stredu totiž odstúpil predseda Únie po tom, čo sa prevalilo, že má blízko k politike a prezidentskej kandidátke Helene Mezenskej. Svojho predsedu preto Únia stiahla, aby vraj zabránila politickému nálepkovaniu. "Je to absolútne bezpredmetné, nie je to pravda, naše motívy sú čisto vecné. Máme jasne pomenované podmienky, za akých ideme, za akých nejdete štrakovať," dodal Huran.
Na druhej strane šéfa únie autodopravcov nahradil človek, ktorý v minulosti kandidoval do parlamentu. Únia okrem toho stále nepovedala, koľkých dopravcov vlastne zastupuje. Vraj je to predmetom obchodného tajomstva, takže sa vlastne ani nevie, koľko kamionistov by sa prípadného štrajku zúčastnilo.