Polojasno
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Biela spodina s veľkým komplexom a malou výbavou
Zdielať na

Biela spodina s veľkým komplexom a malou výbavou

Tak už aj Slovensko má svojich zákazníkov, ktorí si nebudú obliekať niečo, čo propagujú „negri“. Od žilinskej firmy s fitness oblečením, ktorá má v reklame čierneho muža, žiadajú vrátenie peňazí. Tá sa ich požiadavke nebráni, stačí ak jej napíšu email na adresu somrasista@nebbia.sk.

Kto niekedy podnikal, vie nakoľko je takýto postoj firmy zásadný. Aby obchod vrátil peniaze, ktorých protihodnotu zákazník už dávno minul len preto, aby dal najavo protirasistický postoj, je z rýdzo ekonomického hľadiska šialené a samovražedné gesto. Nejde len o značný počet pisateľov nenávistných reakcií – mnohí z ich autorov nikdy nemuseli byť zákazníkmi. Je to miestna firma, jej vedenie musí poznať miestnu mentalitu: vrátim všetky staré veci a kúpim si celú ich novú kolekciu.

Stáť si za svojím človekom aj za svojím slovom je v tomto prípade skutočnou skúškou charakteru.

Perverzné na vlne hejtu je to, že neútočí na nejakého žilinského predajcu drahých handier ušitých v Číne, navrhnutých v Taliansku a so sídlom firmy v daňovom raji. Je to síce pomerne drahá a kvalitná svetová značka, ale zo Žiliny. Naša slovenská. Naozaj známa a veľmi úspešná. Ak niekto tvrdí, že svoju vlasť miluje viac ako svoj život, mal by bozkávať zem, po ktorej tí ľudia chodia. Ich športové oblečenie pozná vo svete neporovnateľne viac ľudí ako obeseného vojnového zločinca Tisa. Vďakabohu. Robí nám omnoho lepšie meno.

Nie každý hlupák je rasista, ale práve aj tento príklad ukazuje, že každý rasista je hlupák. Isteže nie obyčajný hlupák. Človek musí mať vo svojich vlastných očiach veľmi nízku hodnotu, ak sa cíti byť od druhého lepším iba preto, že má inú farbu pokožky. Musí to byť veľmi zakomplexovaný trubiroh. Človek na obrázku je od neho fyzicky zdatnejší, krajší, úspešnejší, asi má drahšie auto, väčší byt, krajšiu ženu a štatistika je nemilosrdná – skoro určite aj väčší penis: no nezabijete ho?!

Napriek tomu je to pozitívny príbeh. Zakomplexovaní nenávistní rasistickí hlupáci sú všade na svete. Je ich stále viac. Aj u nás. Stávajú sa, žiaľ, opäť normou. No firiem, ktoré by mali okrem produktov svetovej úrovne aj spoločenský postoj, ktorým sa zaradili medzi elitu sveta, tu máme poriedko. Vďaka, že o jednej už vieme. Mnohým to dodá silu odporovať spodine.