Jasno
18°
Bratislava
Alojz
21.6.2025
Česká spořitelna vracia peniaze za letenky SkyEurope
Zdielať na

Česká spořitelna vracia peniaze za letenky SkyEurope

sky europe meskanie lety cakajuci

Zdroj: TASR

Banky čakajú na ukončenie procesu reklamácie

Peniaze zatiaľ vracia zo svojho a mala by ich následne získať od bánk, ktoré spravovali financie SkyEurope. Ak sa jej to nepodarí, je možné aj to, že si peniaze od klientov zoberie späť.

Česká spořitelna doteraz vrátila peniaze desiatkam ľudí a podľa hovorkyne banky na ďalších prípadoch sa pracuje.

 

helika.cz

"Trvalo to približne týždeň odvtedy, ako som podal reklamáciu," povedal Jiří Šuhájek, ktorý si v lete kúpil letenky SkyEurope do Paríža na október. Banka mu vrátila celú čiastku, teda 1260 Kč (49,44 eura) za spiatočnú letenku.

"Musel som vyplniť reklamačný protokol, potom som ešte musel dodať kópiu itineráru cesty a potvrdenie o rezervácii," zhrnul svoje skúsenosti Šuhájek.

"Vychádzame našim klientom v ústrety, pokiaľ majú oprávnený nárok na reklamáciu," tvrdí Kristýna Havligerová z Českej sporiteľne.

Česká banka je však iba sprostredkovateľom a peniaze by mala potom získať od bánk, ktoré spravovali financie aerolínií. Väčšinu reklamácií by mala posúdiť talianska spoločnosť CartaSi, ktorá podľa zástupcov SkyEurope zadržiava peniaze za neuskutočnené lety. Taliani by nakoniec museli vrátiť peniaze za viac než 200.000 prepadnutých leteniek. Či na to majú peniaze, nie je jasné.

"Spoločnosť sa odmieta akokoľvek vyjadrovať k pádu, platbám a ďalším informáciám o SkyEurope," uviedla pre český denník Mladá fronta Dnes (MfD) hovorkyňa spoločnosti Serena Battilorová.

Zástupcovia ostatných bánk na rozdiel od Českej sporiteľne tvrdia, že peniaze zatiaľ vracať nebudú.

"Čakáme, až sa skončí proces reklamácie. Kartové asociácie majú blokované nejaké peniaze, ktoré by mohli ľuďom vyplatiť. Zatiaľ však vôbec nie je jasné, ako sa k tomu postaví talianska firma, ktorá by mala peniaze následne vyplatiť. Takže stále vyčkávame," vysvetľuje postoj ČSOB jej hovorca Ivo Měšťánek.

Hovorkyňa Českej sporiteľne priznala, že reklamácie zatiaľ banka dotuje zo svojho. "Áno, teraz to vlastne platíme zo svojho," hovorí Havligerová.

Problém môže nastať v momente, ak sa taliansky partner CartaSi obráti k žiadostiam banky chrbtom. "Potom by sme museli ľuďom peniaze zasa strhávať, a tomu sa chceme vyhnúť," vysvetľuje Měšťánek ďalší dôvod, prečo s vyplácaním reklamácií stále čakajú.

To potvrdzuje aj hovorkyňa Českej sporiteľne. Podľa nej na takú možnosť ľudí upozorňujú. "Ale je to veľmi nepravdepodobné, reklamácie sú oprávnené, takže si nemyslím, že by sme ľuďom peniaze opäť strhávali," uviedla Havligerová.

Najčítanejšie správy