Polojasno
Bratislava
Valér
18.4.2024
Áut sa na Slovensku predalo menej
Zdielať na
Ekonomika

Áut sa na Slovensku predalo menej

Minulý mesiac poklesol predaj áut na Slovensku oproti vlaňajšku a ešte aj oproti augustu. Takmer štvrtinu všetkých nových áut u nás stále predáva Škoda, na druhom mieste je Peugeot.

Predaj nových osobných a malých nákladných áut na Slovensku sa minulý mesiac znížil oproti vlaňajšiemu septembru o 1,47 percenta. Celkovo si na polícii ľudia a firmy zaregistrovali 5725 áut. Je to dokonca o stovky áut menej ako mesiac predtým.

V auguste polícia zaregistrovala vyše 6 a pol tisíc nových áut. Od januára do konca septembra sa u nás celkovo predalo 59 303 áut oboch kategórií. Najsilnejšou značkou je tradične česká Škoda, ktorá za prvých deväť mesiacov roka predala 13 042 áut. Jej trhový podiel tak dosiahol 21,99 percenta, v porovnaní s vlaňajškom klesol o 5 percent.

Za českou dominujú francúzske značky: druhé miesto si tesne udržal Peugeot s podielom 7,39 percenta pred tretím Citroënom, ktorý dosiahol podiel na trhu 7,28 percenta.

Od začiatku roka do konca septembra pribudlo do policajných štatistík tiež 851 nových nákladných áut s hmotnosťou od 3,5 do 12 ton, čo je o vyše dve pätiny viac ako v rovnakom období vlaňajška. Najväčší podiel na trhu (38,19 percenta) si udržala značka Iveco.

Predaj ťažkých nákladných automobilov sa zvýšil o viac ako štvrtinu na 3205. Na vedúcej priečke v tejto kategórii skončil Mercedes-Benz s trhovým podielom 18,03 percenta. Za deväť mesiacov roka zaregistrovali aj 189 nových autobusov, čo je však o približne polovicu menej ako v rovnakom období vlaňajška.

Zdielať na

Najčítanejšie správy