DOPRAVA: Európske mýto má na Slovensku začať fungovať od roku 2023, štát chce národný mýtny systém prevádzkovať efektívnejšie
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA - Plánované zavedenie medzinárodného mýta na Slovensku od začiatku roka 2023 uľahčí plynulý prechod v rámci mýtnych systémov. Z tohto dôvodu by už nemalo byť problémom, či štát dovtedy stihne vysúťažiť a sprevádzkovať nový domáci mýtny systém vo vlastnej réžii s garantovaným výnosom zhruba dvesto miliónov eur ročne. Štát tak po uplynutí zmluvy o prevádzke mýtneho systému so spoločnosťou SkyToll, a. s., koncom budúceho roka s ňou nepredĺži zmluvu ani mýto nevypne do výberu nového dodávateľa.
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) na stretnutí s médiami v stredu potvrdil, že štát nechce, aby bolo mýto ďalej prevádzkované ako služba, ale chce ho prevádzkovať sám. "Sľubujeme si od toho významne nižšie náklady a významne férovejšie podmienky pre dopravcov. Chceme mať systém pod kontrolou," povedal minister. Za hlavnú úlohu po svojom nástupe do funkcie označil pokračovanie výberu mýta.
Národné mýto bude podľa ministra vytvárať istú protiváhu medzinárodnému, známemu ako Európska služba elektronického výberu mýta (EETS), a poskytoval nadštandardné služby pre cestných dopravcov na Slovensku. "Všetky prostriedky vybrané na mýte majú ísť práve na údržbu diaľničnej siete. Mýto z nákladnej dopravy môže významne pomôcť zlepšiť kvalitu, údržbu našich diaľnic. Je čo udržiavať, je na mieste aj nezvyšovať mýto, ale zvyšovať jeho efektivitu a znižovať náklady," uviedol Doležal.