TELEKOMUNIKÁCIE: Regulačný úrad apeluje na správcov budov, aby operátorov púšťali k ich zariadeniam
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA - Telekomunikační operátori narážajú v súčasnosti na problémy dostať sa k svojim zariadeniam v niektorých budovách. Podľa Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ) sa stretli aj stým, že ich k zariadeniam odmietli majitelia a správcovia budov pustiť napriek tomu, že používajú ochranné prostriedky na zamedzenie šírenia koronavírusu. Regulačný úrad však pripomína, že operátori v súčasnej situácii zabezpečujú často hlavné alebo dokonca jediné spojenie s okolitým svetom, keď z dôvodu zamedzenia šírenia koronavírusu je potrebné zostať doma.
"RÚ apeluje na majiteľov a správcov budov, aby vychádzali v ústrety telekomunikačným operátorom a umožnili im najmä v prípadoch opráv porúch a údržby sietí prístup k ich infraštruktúre, ktorá sa nachádza v budovách. Táto povinnosť vyplýva zo zákona o elektronických komunikáciách. Telekomunikační operátori si musia plniť svoje povinnosti, pričom v súčasnej situácii zaznamenávajú nárast prevádzky v ich sieťach," informoval hovorca úradu Roman Vavro. Zároveň dodal, že RÚ pozitívne vníma snahu telekomunikačných operátorov pomôcť občanom tým, že nespoplatňujú volania na čísla Regionálnych úradov verejného zdravotníctva, príp. iným spôsobom vychádzajú v ústrety občanom alebo tak plánujú urobiť.
Nevyhnutnosť bezproblémového fungovania informačnej a komunikačnej infraštruktúry v súčasnej situácii si uvedomujú aj firmy združené v IT Asociácii Slovenska. "Funkčné IT a komunikačné služby vo verejnom, ale aj súkromnom sektore potrebujeme viac ako kedykoľvek predtým. Členovia ITAS zmobilizovali svoje kapacity a plánujú urobiť všetko, čo je v ich možnostiach pre to, aby Slovensko túto mimoriadnu situáciu zvládlo," uvádza sa vo vyhlásení asociácie.
Jej členovia preto deklarujú, že sú pripravení kontaktovať svojich zákazníkov z verejného a súkromného sektora a poskytnúť im pomoc pri riešení kritických situácií, ktoré súvisia s komunikačnou infraštruktúrou, poskytovať vzdialený dohľad nad bezproblémovou prevádzkou dôležitých IT a komunikačných systémov vo verejnom, ale aj súkromnom sektore, ako aj ich vzdialenú údržbu. Zároveň deklarujú svoju pripravenosť verejným inštitúciám, ale aj súkromným firmám poskytnúť konzultácie a technickú podporu v oblasti návrhu, implementácie a prevádzky IKT infraštruktúry a riešiť mimoriadne situácie či výpadky dôležitých webových stránok, ktoré zabezpečujú informovanie verejnosti v súvislosti s nákazou či prijatými opatreniami zo strany vlády.