Zatiahnuté
Bratislava
Radomír, Albín
1.3.2024
Online predaj v USA cez Čierny piatok trhal rekordy. Vieme, za čo ľudia míňali najviac
Zdielať na

Online predaj v USA cez Čierny piatok trhal rekordy. Vieme, za čo ľudia míňali najviac

Zdroj: ISIFA/Lidové noviny

NEW YORK / Spotrebitelia v USA minuli na Čierny piatok 25. novembra v online obchodoch rekordných 9,8 miliardy USD (8,98 miliardy eur).

 Podľa správy Adobe Analytics sa výdavky v elektronických obchodoch na Čierny piatok (Black Friday) v medziročnom porovnaní zvýšili o 7,5 percenta a dosiahli rekordných 9,8 miliardy USD v USA. To je ďalší dôkaz, že spotrebitelia, ktorí sú aktuálne vysoko citliví na ceny, hľadajú najlepšie ponuky online. "V uplynulom roku sme zaznamenali, že sa objavili veľmi strategickí spotrebitelia, ktorí sa skutočne snažia využívať podobné dni na maximalizáciu zliav," uviedol hlavný analytik Adobe Digital Insights Vivek Pandya.

Pomohla aj práca influencerov

Nárast výdavkov počas Čierneho piatka takisto ukázal, že spotrebitelia sú ochotnejší míňať ako v roku 2022, keď boli ceny benzínu a potravín bolestivo vysoké. Pandya poznamenal, že jednou z príčin rastu tržieb počas Čierneho piatka zrejme boli aj impulzívne nákupy, keďže 5,3 miliardy USD z online predaja pripadalo na nákupy cez mobily a tablety. Dodal, že tento predaj podporili aj influenceri a reklama na sociálnych sieťach. 

Spotrebitelia sú však vysoko citliví na ceny a ich rozpočty sú nižšie, čo spôsobila vysoká inflácia a úrokové sadzby. Podľa prieskumu spoločnosti Adobe 79 miliónov USD z tržieb pochádzalo od spotrebiteľov, ktorí sa rozhodli pre flexibilnú metódu platby prostredníctvom pôžičiek, inak povedané formou Buy Now, Pay Later (BNPL, kúp teraz, zaplať neskôr). To je o 47 percent viac ako v minulom roku. Medzi najpredávanejšími produktmi počas Čierneho piatka patrila elektronika, ako sú inteligentné hodinky a televízory, spolu s hračkami a hrami, uvádza sa v správe Adobe. 

​Maloobchodné tržby v USA počas Čierneho piatka vzrástli o 2,5 percenta

Podľa spoločnosti Mastercard Spendingpulse maloobchodné tržby v USA bez predaja áut a bez úpravy o infláciu počas Čierneho piatka medziročne vzrástli o 2,5 percenta. V septembri firma Mastercard SpendingPulse, ktorá sleduje maloobchodné tržby v obchodoch a na internete vo všetkých formách platieb, uviedla, že počas sviatočnej sezóny, ktorá trvá od 1. novembra do 24. Čierny piatok, ktorý pripadá na deň po americkom sviatku Dňa vďakyvzdania, tento rok pripadol na 24. novembra. V tento deň obchodníci tradične lákajú zákazníkov na vysoké zľavy, čo podporuje tržby. Tržby online obchodov v piatok medziročne vzrástli o 8,5 percenta a tržby kamenných predajní sa zvýšili o 1,1 percenta, uviedla MasterCard Spendingpulse.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy