Zatiahnuté, dažďové prehánky
11°
Bratislava
Gizela
17.5.2024
Otvoria supermodernú čistiareň vlakov, lenže vlaky sa tam teraz nemajú ako dostať
Zdielať na

Otvoria supermodernú čistiareň vlakov, lenže vlaky sa tam teraz nemajú ako dostať

HUMENNÉ / Železničiarske kocúrkovo. Aj tak cestujúci reagujú na situáciu, ktorá vznikla na Hornom Zemplíne. To, čo nešlo desaťročia, teraz zrazu ide. Akurát, že všetko naraz. Východniari sa dočkali elektrifikácie trate a zároveň aj výstavby supermoderného čistiaceho strediska na vlaky. Ale počas prác na elektrifikácii, humenské depo na rok uzavrú. Pre čistiace stredisko to znamená, že žiadne vlaky nevyčistí, lebo sa do depa nebudú mať ako dostať.

O elektrifikácii počúvajú od polovice 90tych rokov

A to, čo desaťročia nešlo, teraz zrazu ide. Akurát že naraz s elektrifikáciou je to aj ďalšia veľká investícia. "Ide o nové haly, kde bude prebiehať hygienická a čistiaca údržba vlakov nielen regionálnych, ale aj z celého Slovenska. Je tam situovaná jedna z najmodernejších umývacích liniek na čistenie vlakov v Európe," priblížil Miloš Meričko, primátor mesta Humenné.

Robotníci už s prácami finišujú

Náklady na výstavbu tohto supermoderného strediska predstavujú 30 miliónov eur bez DPH. Robotníci už s prácami finišujú. "Plánujeme, že do konca augusta by sme THU aj odovzdali," uviedol Jaroslav Kmeť, štátny tajomník Ministerstva dopravy SR.

Nasledovať budú kolaudácie a certifikácie objektov. Stredisko však vlaky čistiť nebude. Dôvodom je práve toľko očakávaná elektrifikácia trate Humenné – Bánovce nad Ondavou, a teda práce na železnici. "THU nebude môcť byť využívaná z objektívnych príčin asi 8 mesiacov," potvrdil Kmeť. 

"Bude to hotové a nebude môcť ľuďom slúžiť. Je to také kocúrkovo, mohlo sa to zosúladiť inak," skonštatovala cestujúca Anna Gavaľová. "Kvôli výluke a využívaniu náhradnej autobusovej dopravy počítame s uzavretím depa v Humennom na približne rok," informoval Tomáš Kováč, hovorca ZSSK. 

Vlaky nahradia autobusy a zmeny čakajú aj zamestnancov

Vlaky z Humenné do Stakčína, Medzilaboriec a Strážskeho nahradia autobusy. Koľko ich bude, to jasné nie je. Zmeny čakajú aj rušňovodičov, no hlavne výhybkárov. "Po ukončení projektu nadbytočným zamestnancom bude ponúknutá iná vhodná práca v inom mieste výkonu práce, prípadne bude využitý prirodzený odchod zamestnancov do starobného a predčasného starobného dôchodku," uviedla riaditeľka odboru komunikácie ŽSR Ria Feik Achbergerová

Na diaľkových linkách Praha - Humenné a Bratislava - Humenné je v súčasnosti možné prepraviť aj auto. Počas výluky ale táto služba k dispozícii nebude, keďže autovozeň do vlakov nezaradia.

Pre cestujúcich bude na prvom mieste trpezlivosť. Elektrifikácia však okrem ekologického rozmeru má priniesť aj to, že vlaky budú jazdiť rýchlejšie a častejšie. 

Súvisiace články