Jasno
26°
Bratislava
Ladislav
27.6.2022
VIDEOTRÉNING: Cviky, ktoré pomôžu sformovať sa do plaviek na poslednú chvíľu
Zdielať na
Slovensko

VIDEOTRÉNING: Cviky, ktoré pomôžu sformovať sa do plaviek na poslednú chvíľu

SLOVENSKO / Leto je už takmer tu, a tak je najvyšší čas doladiť formu a nabrať kondíciu na letné radovánky. Preto sme moderátora TV JOJ Janka Mečiara vyslali do terénu, aby zistil od kondičnej trénerky Kristíny Eiselovej, čo sa s tým dá robiť.

Čo by sa dalo narýchlo urobiť, aby sme sa sformovali do plaviek? 

"V prvom rade je to o odhodlaní. Kto býva v paneláku, tak mu dobre poslúžia schody. Oplatí sa prejsť najmä na kondičné, bežecké tréningy," hovorí kondičná trénerka Kristína Eiselová. 

Cviky, ktoré môžete robiť doma alebo v prírode: 

1. Švihadlo - Znožné poskoky

Na začiatok je to vhodné náčinie na získanie kondície. Postupne sa viete prepracovať aj k 30 minútam skákania. Je to výborné cvičenie na kondíciu, chudnutie a spaľovanie tukov. 

2. Cviky na šikmé brucho s expanderom (gumou)

Expander máme prichystaný na stĺpe. Postavíme sa k nemu bokom a zoberieme si expander do rúk. Ruky máme vystreté na 90 stupňov. Rukami smerujeme od seba do výdychu (ukážka vo videu). Z každej strany môžeme urobiť cvik 15-krát a po 5 sérií. Tento cvik je stabilizačný, pri jeho cvičení posilujete stred tela. 

3. Cvik s medicinbalom alebo loptou

Odhody lopty k zemi a ľahké drepy k tomu. Opakovanie v intervaloch 30 sekúnd štyri až päťkrát. Čím je pomôcka ťažšia, tým je cvik silovejšieho charakteru.

4. Drepy so záťažou

V rukách držíme ťažší predmet. Do nádychu ideme dole do drepu a s výdychom ideme hore do stoja. 

5. Výpady so záťažou

Výpady z miesta, striedame nohy smerom dopredu. Zameriavame sa na koleno, aby nezasahovalo pred špičku chodidla. Smerom dole urobíme výdych. S každou nohou môžeme ísť po 15 opakovaní. Môžeme robiť aj výpady smerom dozadu. Tieto typy výpadov sú obľúbenejšie u žien, lebo nimi spevňujeme sedací sval. 

6. Brucho - twist so záťažou

Sadneme si na podložku, nohy pokrčíme do 90 stupňového uhla a päty máme položené na podložke. Ruky máme pred sebou a držíme v nich loptu alebo inú pomôcku. Vykrúcame telo s rukami z jednej do druhej strany boku nášho tela. Pokročilejší môžu zdvihnúť nohy do vzduchu. 

7. Plank

Je to komplexný cvik. Ľahnete si na podložku tvárou smerom dole. Zdvihnete sa na lakte, nohy držíme vystreté na špičkách a zdvíhate sa cez dlane hore (ukážka vo videu).

Súvisiace články

Najčítanejšie