Polojasno
Bratislava
Valér
18.4.2024
Do lietadla sa nedostali. Nestihli ich včas skontrolovať. Letisko zdôrazňuje, že treba chodiť skôr
Zdielať na

Do lietadla sa nedostali. Nestihli ich včas skontrolovať. Letisko zdôrazňuje, že treba chodiť skôr

BRATISLAVA / Pani Ivona z Piešťan a ďalších sedem cestujúcich pre zdĺhavú kontrolu na letisku zmeškali let. Slováci cestujúci do Veľkej Británie tvrdia, že sa tak stalo vinou letiska. Check - in údajne vykonávali iba traja pracovníci a pritom naraz odlietali dve lietadlá. Nestihli všetkých včas skontrolovať. Letisko sa bráni a upozorňuje, že kontrola dokumentov súvisiaca s pandémiou je zdĺhavejšia.

Pani Ivona pracuje ako zdravotná sestra a do Anglicka letí často. Pri poslednom odlete využila možnosť chek - in online.

"Pani, ktorá tam stála predtým mi povedala, že všetci, ktorí letia do Anglicka musia prejsť znova check- inom," povedala pani Ivona. "Pri odletoch do Veľkej Británie naši zamestnanci vkladajú do systému leteckej spoločnosti číslo ich registrácie, a preto sa na check-in pult musia dostaviť všetci," vysvetlil hovorca letiska, Matúš Hrabovský. Vtedy pani Ivona znervóznela, pretože do odletu chýbala hodina aj pár minút a pred ňou stáli ľudia v dlhom rade. "A keď sme prišli na security, bolo nás osem ľudí z lietadla, kde sme mali ísť. Povedali nám, že nás už nemôžu pustiť ďalej, pretože je už uzavretá brána a lietadlo bude o chvíľu odlietať," opísala, čo sa stalo Ivona.

To, že okrem pani Ivony zmeškalo let aj ďalších sedem cestujúcich nám potvrdilo aj letisko. "V danom čase sa na pultoch Ryanair vybavovala aj linka do Edinburghu, ktorá odlietala o 25 minút neskôr. Podľa postupu tejto spoločnosti sú check-in pulty spoločné a vybavujú sa na nich všetci cestujúci bez rozdielu destinácie. Cestujúci oboch letov sa v rade stretli, čo mohlo spôsobiť ďalšie zdržanie," uviedol hovorca letiska Hrabovský.  Zdĺhavejšiu kontrolu pripúšťajú, ale tiež tvrdia že cestujúci sa musia na letisko dostaviť aspoň dve hodiny pred odletom, nie neskôr. A to vraj dotyční cestujúci nedodržali. "Prijali sme sťažnosti cestujúcich, ktorí odlet do Birminghamu, bohužiaľ, zmeškali. Prijaté sťažnosti v súčasnosti preverujeme a s dotknutými osobami budeme o vzniknutej situácii a prípadnej kompenzácii nákladov komunikovať," informovala hovorca Matúš Hrabovský. Podľa expertky na poistné riešenia nestačí vypísať len sťažnosť, ale žiadosť na náhradu škody. "To musí byť takto postavené, pretože letisko má určite poistenie, z ktorého by to vedelo riešiť. Sú za to zodpovední, aby dostatočne včas vedeli vybaviť všetkých pasažierov," vyjadrila sa Renáta Hofferová, maklérka poistenia pre firmy. 

.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy