Skoro jasno
10°
Bratislava
Marek
25.4.2024
Novinový Špeciál: Dočkať by sme sa mohli zmeny v doručovaní poštových zásielok, pripustil Andrej Doležal
Zdielať na

Novinový Špeciál: Dočkať by sme sa mohli zmeny v doručovaní poštových zásielok, pripustil Andrej Doležal

BRATISLAVA / V novinovom Špeciáli TV JOJ sme tentokrát predstavili ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina). Priblížil nám, aká bola jeho cesta na ministerstvo dopravy. Najväčšími výzvami sú pre Doležala podľa vlastných slov mýto a mýtny tender, úseky R7 a D4 a v neposlednom rade Višňové. Zmeniť by chcel aj systém doručovania pošty, tú by sme mohli dostávať v poobedňajších hodinách, keď sú už ľudia z práce doma.

Má bohaté skúsenosti v oblasti líniového manažmentu a strategického rozvoja spoločnosti v oblasti médií a telekomunikácií. Má dlhoročnú prax v oblasti riadenia väčšieho tímu ľudí, zodpovednosti za zverený rozpočet, ale najmä zručnosti v oblasti spájania kultúrne, regionálne i odborne rozdielnych pracovných štruktúr v spoločnosti. Takto seba predstavuje Andrej Doležal. 

Ďalej vieme, že pán minister má 39 rokov, na Fakulte elektrotechniky a informatiky STU študoval reguláciu a riadenie procesov. Technické pozície zastával vo viacerých spoločnostiach, a to vrátane televízií, dokonca bol aj istý čas naším kolegom istý čas. "Ja som bol, ľudovo povedané, za kamerou, ale vo všeobecnosti som mal na starosti distribučnú stratégiu - nastaviť, akým spôsobom sa bude Jojka distribuovať, ako bude spoplatnená, a tak ďalej. Zo žartu to tak hovorím, že som jeden z mála, ktorý dokázal absolvovať taký "grandslam"," vysvetlil Doležal svoje pôsobenie v televíziách. 

V rámci dobrovoľníctva sa venuje výučbe študentov na Strednej priemyselnej škole elektrotechnickej Karola Adlera, ktorú sám aj navštevoval a od 21. marca je ministrom dopravy a výstavby SR. "Učím svojich maturantov, mám svoj odborný predmet - obrazová a zvuková technika," priblížil s tým, že jeho študenti sú mu častokrát veľkou inšpiráciou. 

Kollár chcel za ministra zodpovedného manažéra 

S predsedom strany Sme rodina Borisom Kollárom sa, ako sám tvrdí, pozná relatívne dobre, a práve Boris Kollár mu stoličku ministra ponúkol. "On tak svojsky mi tu pozíciu ponúkol a povedal, že potrebuje to riadiť, potrebuje tam upratať, potrebuje tam zodpovedného manažéra, ktorý má skúsenosti aj s finančným manažmentom, vie riadiť väčšie skupiny ľudí a nič viac, nič menej. Takto mi to ponúkol," opísal ponuku od Kollára.  

Čomu sa venuje minister vo svojom voľnom čase? "Mám veľmi rád šport, som aktívny aj pasívny fanúšik, milujem hokej, milujem sledovať veľké športové podujatia. Tá masová emócia je niečo, čo mám veľmi rád," odpovedal s tým, že rekreačne sa venuje aj futbalu a zaujímavosťou je aj to, že sa kedysi venoval športovému potápaniu a dokonca aj takzvanému podhladinovému ragby. "To sa hrá v hlbšom bazéne a je to plne kontaktný šport. Sme jediný klub na Slovensku," vysvetlil. 

Hovorí sa, že ministerstvo dopravy je najväčší rezort. Napriek vyše vyše 70 000 zamestnancom, ktorým na ministerstve šéfuje, sa od prvého dňa chopil vedenia. Na nejaké zoznamovanie sa s rezortom skrátka nebol čas. "Bolo treba riadiť, bolo treba riešiť jednak koronu - opatrenia protiepidemiologické, ale zároveň aj ekonomické. Bolo treba zriadiť ekonomickú krízovú radu. Z čoho mám trochu rešpekt, sú médiá a, samozrejme, politika ako taká," priznal. 

Krátko po nástupe do funkcie mu odišli hneď dve kľúčové osoby 

Krátko na to, ako rezort prevzal, štátny tajomník ministerstva po týždni odišiel. "S pánom štátnym tajomníkom to nebolo o politike, tam to bolo paradoxne o tom riadení a manažmente. Ak ste generálny riaditeľ alebo ak ste minister a máte zodpovedať za celú štruktúru riadenia, tak je pre mňa neakceptovateľné, ak niekto tú štruktúru neakceptuje a nerešpektuje. Tam to skôr bolo o tých zručnostiach," upresnil s tým, že je preňho kľúčové fungovať ako tím. 

Podobný príbeh bol aj u investičného riaditeľa NDS, ktorý na druhý deň taktiež odišiel. "Tam, priznávam, tam prišlo z mojej strany k podceneniu situácie, ale nateraz ma teší, že NDS nateraz šlape ako má," skonštatoval. 

Kedy dostaviame D1? 

Najväčšími výzvami sú pre Doležala podľa vlastných slov mýto a mýtny tender, úseky R7 a D4 a v neposlednom rade Višňové. "Toto sú tie zásadné výzvy, ktoré mám pred sebou," zhodnotil. Na to, kedy bude hotová diaľnica D1, odpovedal: "Neviem. Chýba nám dostavať 50, 60, 70 kilometrov. O úsekoch, ktoré sú rozostavané, tam dokážem povedať, kedy to dokáže byť dostavané. Avšak v úsekoch, ktoré sú nateraz len v plánovaní, toto sú procesy, ktoré u nás trvajú roky," pripustil. 

Veľkou témou je výstavba tunela Višňové, kde sa pokračuje v súťaži. "Máme štyroch uchádzačov, s ktorými budeme rokovať o dokončení výstavby," reagoval Doležal, no na dátum dokončenia výstavby odpovedať nechcel. Dodal však, že tých plánovaných projektov pripravených veľa nie je, no a ani v prípade, že by sme mali teraz neobmedzené financie, nedokázali by sme podľa slov ministra rozostavať omnoho viac úsekov. 

Ochvat Bratislavy D4R7

Čo sa týka úseku D4R7, teda obchvatu Bratislavy a rýchlostnej cesty v smere na Dunajskú Stredu, dokončená by mala byť v lete. "Prvý úsek plánujeme otvoriť R7 aj s časťou D4 Ketelec - Rovinka a tento úsek by mal byť odovzdaný do predčasného užívania už v lete tohto roku," uviedol Doležal. Čo sa týka úseku D4, Doležal má informácie o tom, že štruktúra sporného násypu nie je podľa stavebného povolenia. "Ani ja ani stavebný úrad nepodpíše niečo, čo je v rozpore so stavebným povolením," poznamenal. 

Zmeniť by chcel aj systém doručovania poštových zásielok

Podľa Doležala by nový manažment pošty mal zvýšiť doručiteľnosť zásielok. "To sa nestane vtedy, ak budem doručovať ráno, keď sme všetci v práci. Je bežné aj v zahraničí, že sa doručuje večer, že sa doručuje na pozemok, že sa doručuje susedovi. To sú všetko alternatívne možnosti doručovania, ktoré chceme využiť," priblížil. 

A čo nájomné byty? 

Veľkou témou je aj systém nájomného bývania, ktoré len napríklad vo Viedni využíva vyše 400 000 ľudí. V tomto smere chce začať práve s nastavením pohľadu ľudí. "Nájomné bývanie neznamená sociálne bývanie nižšieho štandardu," upozornil minister. "Nájomné bývanie je niečo, kde viem dlhodobo bezpečne fungovať, kde mám garantovanú výšku nájomného, ktorá je významne nižšia ako to, čo dnes platím za hypotéku alebo za podnájom. Dovolíme aj tej strednej triede sa trochu nadýchnuť," dodal. 

Videli ste už časť s Branislavom Gröhlingom? Dozviete sa v nej, ako sa z kaderníka stal minister a aké reformy plánuje. Pozrieť si ju môžete aj tu: 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy