Polojasno
Bratislava
Miroslav
29.3.2024
Kolízia cisterny s osobným autom. Technici testovali bezpečnosť tunela Sitina
Zdielať na

Kolízia cisterny s osobným autom. Technici testovali bezpečnosť tunela Sitina

BRATISLAVA / V sobotu od desiatej večer do nedele rána uzavreli tunel Sitina. Zrazila sa tam cisterna s dodávkou a osobným autom, ktoré začalo horieť. V tomto prípade išlo našťastie len o taktické cvičenie, ktoré musia pravidelne absolvovať všetky záchranné zložky. Štáb TV JOJ strávil so záchranármi noc v tuneli.

Ani najväčší milovník adrenalínu by nechcel skončiť zakliesnený v strede horiaceho tunela. Národná diaľničná spoločnosť spoločne s Integrovaným záchranným systémom v sobotu v noci zorganizovali cvičenie v tuneli Sitina, v smere z Bratislavy na Malacky. "Keďže je to taktické cvičenie, nie previerkové, tak sa snažíme všetko robiť tak, aby sme sa z toho v podstate naučili do budúcna vyvarovať nejakých chýb," povedal bezpečnostný technik Peter Schmidt.

Scenár simuloval dopravnú nehodu cisterny, ktorá prevážala nebezpečnú látku - benzín. Takéto vozidlá do tunela nesmú. Pri jazde v pravom pruhu došlo k nárazu do dodávky, ktorá cisternu predbiehala. "V prípade nehody v tuneli, ak som účastníkom tejto nehody, tak treba rozblikať vozidlo, obliecť si reflexnú vestu, ak je to možné označiť vozidlo výstražným trojuholníkom. Jeden z účastníkov nehody by mal ísť zatelefonovať do najbližšej SOS kabíny operátorovi tunela, ten ho potom bude ďalej navigovať, ako má postupovať," uviedla Michaela Michalová, hovorkyňa NDS.

Účastníci nehody musia z auta vystúpiť a zostať stáť v reflexných vetách na chodníku. Ostatní účastníci musia ostať vo svojich autách, v ktorých zapnú výstražné blinkre a počúvajú pokyny z rádia alebo z tunelového rozhlasu.

Lenže v sobotu nasimulovali vážnejšiu nehodu. Osobné auto po náraze do cisterny, z ktorej začal unikať benzín, začalo horieť. Vtedy treba konať veľmi rýchlo. "V prípade požiaru v tuneli treba odstaviť vozidlo, čo najbližšie ku obrubníku, nechať kľúče v zapaľovaní a utekať po chodníku k najbližšiemu únikovému východu," objasnila Michaela Michalová.

Počas cvičení si záchranné zložky nielen nacvičia rýchly postup, ale zistia aj nedostatky respektíve prídu na vylepšenia. "Počas cvičenia sme prišli na to, že keď sa naťahujú hadice v priečnom prepojení, tak zavadzajú, podkýnajú sa o ne. Riešili sme situáciu tak, že ND vytvorila suchovod. Hadice sme dali z priečnych chodieb do stredu," vysvetlil Peter Schmidt.

Polícia sa priamo na mieste nehody dostane väčšinou ako posledná, ale napomáha už od začiatku. "V prípade dopravnej nehody v tuneli, policajti poskytujú súčinnosť najmä vylúčením dopravy. V závislosti od rozsahu nehody, môže ísť o uzavretie jednej, prípadne obidvoch tunelových rúr a následne zabezpečujú takisto odklon cestnej premávky na vhodnú obchádzkovú trasu," povedala Veronika Slamková, hovorkyňa KR PZ Bratislava. K nehode prichádzajú až potom, ako záchranné zložky odstránia hroziace nebezpečenstvo. Vykonajú obhliadku a zdokumentujú miesto dopravnej nehody.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy