Oblačno
14°
Bratislava
Jela
19.4.2024
Poradíme vám, ako neprísť o peniaze pri e-nákupoch. Sťažností stále pribúda
Zdielať na

Poradíme vám, ako neprísť o peniaze pri e-nákupoch. Sťažností stále pribúda

BRATISLAVA / Pri nákupoch cez internet sa objavujú podvody a stúpa počet reklamácií. Situáciu sleduje nielen Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), ale aj banky. Platby cez internet sú totiž jednou z posledných možností ako dostať svoje peniaze naspäť.

Slovenská obchodná inšpekcia eviduje ročne približne 600 prípadov sťažností na e-shopy. "Najčastejšie spotrebiteľské podania na e-shopy sa týkajú vrátenia peňazí pri uplatnení práva bezdôvodne

V takýchto prípadoch je ešte poslednou záchranou spôsob platby."Najbezpečnejším spôsobom platby je práve platba kartou," vraví hovorkyňa Poštovej banky, Lýdia Žáčková. Klient je takto chránený pravidlami kartových spoločností. "V tomto prípade získava klient aj nárok na reklamáciu v prípade nedodania tovaru či služby," vysvetľuje hovorkyňa ČSOB banky, Anna Jamborová. 

Ako postupovať

Držiteľ karty podá reklamáciu vo svojej banke. Pripraviť by si mal:

  • čestné vyhlásenie
  • objednávku
  • očakávaný dátum dodania a komunikáciu s obchodníkom, kde sa snažil nedodanie tovaru/služby riešiť

Následne banka nakupujúceho kontaktuje banku predajcu a žiada od nej peniaze späť. Ide o takzvaný chargeback. Vo väčšine prípadov sa takéto reklamácie podarí úspešne vybaviť. A suma je naspäť pripísaná na účet kupcu.

Platba na dobierku

Ďalšími možnosťami, ktoré obchodníci ponúkajú je ešte platba na dobierku a prevod na účet. Tu už ale banky nemajú dosah na vrátenie peňazí späť. Pri nákupe tak odporúčajú byť v prvom rade obozretný. Všímať si je potrebné, či sú na webe uvedené obchodné podmienky, sídlo spoločnosti, či je stránka zabezpečená, neobsahuje gramatické chyby a neponúka prehnané zľavy.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy