Na južnom Slovensku budú lepšie cesty len preto, že rezort dopravy patrí strane Most - Híd, tvrdí OĽaNO
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Na južnom Slovensku budú lepšie cesty len preto, že rezort dopravy patrí strane Most - Híd. Tvrdia to poslanci hnutia Obyčajní ľudia. Budovanie rýchlostných ciest práve v južných regiónoch totiž ministerstvo nedávno zaradilo medzi priority výstavby. Opozícia ale tvrdí, že na marketingový ťah ministra dopravy doplatia iné regióny Slovenska.
"Na jednej strane pán minister hovorí, že tému výstavby diaľnic treba odpolitizovať, na druhej strane sa čisto politicky rozhodol zaradiť medzi priority cesty a úseky ciest, ktoré pokrývajú juh Slovenska," myslí si poslanec Ján Marosz z OĽaNO.
A to nie je všetko. Opoziční poslanci totiž tvrdia, že o budúcnosti budovania ciest na Slovensku sa rozhoduje podľa voličskej základne strany Most Hid, tak aby sa jeho poslanci tamojším obyvateľom zapáčili. Ostatné regióny podľa nich doplatia na ich úkor. "Na Kysuciach sú 20 tisícové intenzity dopravy. A vysvetľujte ľuďom, ktorým sa rozpadajú domy, že žiaľ, vypadol tento úsek z priorít," dodal poslanec Eduard Heger z OĽaNO.
"Predstavitelia OĽaNO ukázali, ako hlboko je možné klesnúť," reagoval predseda strany Most-Híd Béla Bugár. Bugár totiž tvrdí, že oni nikdy výstavbu ciest v iných lokalitách Slovenska nekritizovali. Hovorí, že prioritou sa cesty na juhu stali len preto, že sú technicky pripravené. "Opätovne musíme zdôrazniť, že ak sa má Slovensko ako krajina rovnomerne rozvíjať, musíme po desaťročiach investovať aj do regiónov, kde je najvyššia nezamestnanosť," myslí si hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.
Opoziční poslanci sa vzdať neplánujú. Práve preto v tejto súvislosti volajú po takzvanom Národnom genereli. Strategickom dokumente rozvoja infraštruktúry ako takej na celom Slovensku. Podľa rezortu dopravy to vôbec nie je jednoduché. "Dopravný generel má za úlohu prepojiť všetky informácie o všetkých druhoch dopravy. To nie je možné urobiť za mesiac, ani za rok. Ministerstvo na tom pracuje a väčšinu dát chce mať spracovanú do konca volebného obdobia," povedala Ducká.