Od lajkov k práci: Ako sa mení svet influencerov a kto v ňom prežije
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Od lajkov k práci: Ako sa mení svet influencerov a kto v ňom prežije
BRATISLAVA / Sú všade. Sledujeme ich životy, inšpirujeme sa ich štýlom a často nevedomky podliehame ich vplyvu. Influenceri. Ich moc je nespochybniteľná, ale s vplyvom rastie aj zodpovednosť a konkurencia. Ako vidia budúcnosť tohto dynamického sveta odborníci a samotní influenceri?
Svetlá budúcnosť pre adaptabilných
Hoci slovo "influencer" občas vyvoláva pochybnosti, ich vplyv v marketingu je nepopierateľný. "Influenceri rastú veľmi rýchlo. Takže tá budúcnosť je svetlá. Ale je svetlá pre tých, ktorí sa tomu dokážu nejakým spôsobom prispôsobiť a ísť s dobou," hovorí Branislav Marko z Content Lead WPP Media. Ich efektivita tkvie v tom, že ľudia sú presýtení klasickými reklamami a preferujú obsah, ktorý tvorí konkrétny človek, ktorému môžu viac dôverovať.
Prečo nás vlastne influenceri tak priťahujú?
Ján Stareček, výkonný riaditeľ Data on Steroids to vidí jasne: "Radi sa pozeráme druhým ľuďom do hrnca, takže zaujíma nás to súkromie, ktoré by sme možno že radi my žili." Pocit blízkosti a dôvernosti je kľúčový. Marko dodáva: "Veľa ľudí si myslí, že ich pozná, lebo ten obsah je štruktúrovaný tak, aby mali ľudia pocit, že ich poznajú."
Tvrdá konkurencia a náročné publikum
Udržať si priazeň publika v presýtenom online priestore je náročné. "To publikum je náročné, takže ak nezaujmete, tak skrolne ďalej a pozrie sa na niekoho, kto dá zaujímavejší obsah," upozorňuje Stareček. Kvalita obsahu neustále rastie a sofistikuje sa.
Dôveryhodnosť je kľúčová
Firmy sa pri výbere ambasádorov spoliehajú na dáta a analýzy. "Máme namerané, ako sú tí influenceri vnímaní širokou verejnosťou. Taký príklad Sama Zvaného, vieme povedať či ho ľudia berú ako dôveryhodného, starostlivého a vieme povedať, či je vhodným ambasádorom pre nejakú značku," vysvetľuje Marko.
Bianka Rumanová v BTF
TV JOJ
Zákulisie "slávy" odhalí nová šou
A čo samotní influenceri? Ako vnímajú svoj vlastný svet? Moderátor Samo Zvaný, ktorý je súčasťou novej šou odhaľujúcej zákulisie influencerskej práce, tvrdí: "Mám pocit, že ten influencerský svet sa stále pretvára, stále vyzerá nejak inak, stále mám pocit, že ho definujú ľudia a nie influenceri."
Šou Behind The Fame (#BTF) sľubuje divákom pohľad do reality, ktorá nie je vždy len o lesku a dokonalosti. "My budeme tých našich účinkujúcich dostávať mimo komfortnej zóny. Budú tam situácie, na ktoré nie sú zvyknutí a tým pádom z toho vieme vytiahnuť jedinečnejšie emócie," uzatvára producent Juraj Illéš.