Polojasno
15°
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Žena si zarezervovala ubytovanie. Peniaze jej z účtu odišli, ale nevie kam
Zdielať na

Žena si zarezervovala ubytovanie. Peniaze jej z účtu odišli, ale nevie kam

BRATISLAVA / Urobila si rezerváciu apartmánu v Londýne na známej a overenej platforme. Keďže služby tejto spoločnosti bežne využívajú ľudia po celom svete, vrátane mnohých Slovákov, to čo sa stalo vôbec nečakala. Peniaze jej z účtu odišli, ale nevie kam.

Pani, ktorá platformu využíva pravidelne sa rozhodla, že s rodinou navštívi Londýn. Zaujala ju výhodná ponuka jedného z apartmánov. "Tak sme sa rozhodli rezervovať si ubytovanie cez booking.com a platiť v ubytovaní hotovosťou. Napriek tomu nás ubytovateľ následne hneď kontaktoval, s tým, že potrebuje autorizovať kartu. Bude nám stiahnutý depozit vo výške tej ceny a následne do pár minút vrátený na účet," povedala poškodená. 

Keďže tento postup absolvovala už veľakrát, nezdalo sa jej na tom nič podozrivé. Oslovila ale službu zákazníkom, kde ju ubezpečili, že je to bezpečné. "Manažérka bookingu, ktorá sa predstavila ako zástupkyňa apartmánov v Londýne mi napísala na whatsapp. Napísala celé moje meno, napísala konkrétnu rezerváciu," uviedla poškodená. 

Poslala jej link, cez ktorý sa dostala na stránku autorizácie. Pôsobila dôveryhodne, a tak platbu potvrdila. Peniaze sa jej na účet už nevrátili. "Je to taký klasický prípad phisingu, ale s tým, že je to podľa môjho názoru trocha na vyššej úrovni. Aj ja by som zaváhal a asi by som prišiel o peniaze," uviedol odborník na informačné technológie Ondrej Macko. 

Údajná manažérka apartmánov zrazu akoby neexistovala. Kontaktovať ju už nevedela a na čísle ubytovania sa ozval záznamník. "Z hľadiska toho koncového používateľa tu nebola urobená žiadna chyba. Postupovala úplne správne," povedal Macko. 

Rýchlo preto kontaktovala svoju banku. Zistila, že sumu za ubytovanie sa jej pokúšali stiahnuť z karty niekoľkokrát. Jediné šťastie, že na účte už viac peňazí nemala. Banka kartu automaticky zablokovala. "Volala som tam a problémom bolo to, že tie peniaze boli stiahnuté systémom, ktoré nešli nikomu konkrétnemu na účte. Nevedeli túto platbu zastaviť," uviedla poškodená.

"Je však veľmi náročné a obtiažne zistiť, že ide o podvodné správanie, ak klient danú transakciu zrealizuje sám, dobrovoľne a prostredníctvom svojich jedinečných prostriedkov," povedala hovorkyňa Tatra banky Simona Miklošovičová. Spoločnosť dôveryhodnosť ponúk na svojej platforme garantuje. Napriek tomu sa niekde musela stať chyba. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy