Oblačno
12°
Bratislava
Jela
19.4.2024
Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou. Ako sa zachovať pri nehode, keď chýba krajnica
Zdielať na

Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou. Ako sa zachovať pri nehode, keď chýba krajnica

Archívne video

BRATISLAVA / Nehoda na diaľnici je vždy veľmi nebezpečná. Ak vodiči havarujú na roky nedokončenej trojprúdovke medzi Bratislavou a Trnavou, majú o problém navyše. Zisťovali sme, ako sa čo najlepšie zachovať, keď na mieste chýba krajnica, aj odstavný pruh.

Chýbajúci odstavný pruh sa podpísal pred pár mesiacmi pod vážnu nehodu, pri ktorej kamionista narazil do odstavenej, pokazenej dodávky v pravom pruhu. Doprava v úseku kolabovala v oboch smeroch. Našťastie si nevyžiadala ľudský život. Kamionista sa ale vážne zranil.

"Mal vážne zranenú hlavu, v stabilizovanom stave sme ho letecky transportovali do nemocnice," povedala hovorkyňa leteckej záchrannej služby Zuzana Hopjaková. 

Deň pred Vianocami došlo na 20. kilometri D1 k tragickej nehode. Opäť bol problémom chýbajúci odstavný pruh a pokazené odstavené auto. Do odstaveného vozu narazila malá dodávka. Šofér pokazeného auta bol na mieste mŕtvy. Policajt, ktorý mal práve voľno a šoférovi zastavil a pomáhal, skončil v nemocnici.

"S viacnásobnými poraneniami celého tela a v umelom spánku ho leteckí záchranári transportovali do ružinovskej nemocnice," informuje hovorkyňa OS ZZS Alena Krčová. Policajt Roderik sa zotavuje a jeho rodina ďakuje všetkým za prejavenú podporu. Uvedené nehody boli len malou ukážkou toho, ako môže byť kolízia na diaľnici a to naviac ešte bez odstavného pruhu nebezpečná. Bratislavskí policajti, pod ktorých spadá len časť tohto úseku do Trnavy evidujú v roku 2016 desiatky dopravných nehôd a škodových udalostí, na tejto oficiálne, stále ešte stavbe.

"Diaľničné oddelenie Policajného zboru Bratislava v uvedenom úseku: v roku 2016 zadokumentovalo 26 dopravných nehôd z toho jednu dopravnú nehodu s jednou usmrtenou osobou 31 škodových udalostí," informuje hovorkyňa bratislavskej polície Veronika Slamková. 

Takto postupujte

V minulom roku zaznamenali bratislavskí policajti v tomto úseku celkom 24 nehôd, pri ktorých opäť zomrel jeden človek. Počet škodových udalostí ale vzrástol na 42. Keď vám auto v tomto úseku D1 vypovie službu mali by ste si pred vystúpením z auta nasadiť reflexnú vestu a dať o prekážke na ceste vedieť ostatným.

Dokončenia tohto rizikového úseku sa šoféri nedočkajú ani v budúcich mesiacoch. "Momentálne sa pripravuje rekonštrukcia prvého úseku D1 Bratislava –Triblavina (rozšírenie na plnohodnotný štvorpruh s odstavným pruhom), ktorá súvisí s výstavbou diaľnice D4. Ukončenie výstavby predpokladáme v roku 2020," povedala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Ani to ale ešte zďaleka nebude koniec. Dokončiť sa musí ešte výstavba križovatky Triblaviny, tá je naplánovaná na rok 2019. Nasledovať bude rozšírenie úseku D1 od křižovatky Triblavina po križovatku Blatné až po križovatku Trnava, čo by mal byť trojpruh s odstavným pruhom.

"Termín dobudovania diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude závisieť od ukončenia procesov prípravy a samozrejme zabezpečenia finančných prostriedkov," pokračuje Michalová. To znamená, že ešte minimálne niekoľko ďalších rokoch sa musia šoféri na ceste medzi Bratislavou a Trnavou obrniť nielen trpezlivosťou, ale mali by byť v tomto úseku i maximálne pozorní a hlavne dodržiavať predpísané rýchlosti. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy