Stratená batožina? Letisko vysvetľuje, ako postupuje v týchto prípadoch
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Odleteli, no nie úplne všetci a poniektorí si zabudli okuliare, šiltovku či dokonca celý kufor. Na bratislavskom letisku takto ročne skončia stovky zabudnutých predmetov.
Oddelenie strát a nálezov
Pas, telefón, kočík, kufor či dokonca aj plážové slnečníky. Niektoré veci zostávajú na letisku oveľa dlhšie ako ich majitelia. A niektoré sa už nikdy nevrátia. "Medzi najčastejšie stratené predmety patria opasky, okuliare a slúchadlá," hovorí Samuel Račák z oddelenia reklamácií batožín.
Všetky stratené predmety z letiska sa zhromažďujú v miestnosti na oddelení strát a nálezov. Nájdete tu úplne čokoľvek – napríklad barle, vankúše, kabelky, hračky alebo rôznu elektroniku. "Nerobíme žiadne dražby, nepredávame tie predmety, čakáme najmä na to, že sa cestujúci ozvú a prídu si ich vyzdvihnúť alebo niekoho pošlú," vysvetľuje Veronika Demovičová, hovorkyňa letiska v Bratislave.
Každý predmet je zaevidovaný
V sklade ich po nájdení riadne označia a zaevidujú do systému. Každý predmet má svoje referenčné číslo, na základe ktorého potom vedia, kde v sklade sa nachádza. Uchovávajú ich tu minimálne jeden rok. "Potom sú posielané na okresný úrad Bratislava – Ružinov a tam s nimi nakladajú podľa svojho uváženia," dodáva Demovičová.
V prípade, že si zabudnete kočík, po pár dňoch ho z letiska pošlú priamo do skladu leteckej spoločnosti, s ktorou ste na bratislavské letisko prileteli. Stať sa však môže aj to, že vy síce priletíte, ale vaša batožina nie.
"Je v takom celosvetovom systéme. Naši zamestnanci vyhľadávajú túto batožinu, či niekde neostala na letisku odletu alebo nebola omylom naložená na iný let. Spravidla do niekoľkých minút alebo do hodiny vieme identifikovať, kde sa našla, a potom je na náklady leteckej spoločnosti doručená buď ďalším najbližším letom, alebo kuriérom cestujúcemu," dopĺňa Demovičová. Ak vám batožina príde, no napríklad bez koliesok alebo obitá, aj vtedy vám pomôžu na oddelení reklamácií batožín.