Potraviny nakupujeme podľa kvality, cena je druhoradá
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TV JOJ
Pre Slovákov nie je pri nákupe potravín najdôležitejšia cena, ale kvalita a čerstvosť tovaru.
Pre Slovákov nie je pri nákupe potravín najdôležitejšia cena, ale kvalita a čerstvosť tovaru.
Na ceny potravinových produktov, ktoré v uplynulých mesiacoch výraznejšie stúpli, sú citliví najmä ľudia z menších obcí. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Gfk Slovakia, ktorý uskutočnila na vzorke tisíc respondentov.
"Čerstvý a kvalitný tovar - práve to je najdôležitejší faktor, ktorý Slováci zohľadňujú pri nákupe potravín," uviedla dnes GfK v tlačovej správe. Na prvé miesto v rebríčku dôležitosti ho zaradilo až 85 percent respondentov, doplnila. Necelé štyri pätiny opýtaných dbajú najmä na cenu. Rôznymi akciovými zľavami sa snažia prilákať spotrebiteľov najčastejšie hypermarkety a ďalšie väčšie prevádzky.
Šírka sortimentu zaváži zhruba u dvoch tretín respondentov, ktorí si radi vyberajú zo širokej ponuky výrobkov. Na popredných priečkach prieskumu, ktorý skúmal nákupné správanie Slovákov, skončili tiež zreteľné označovanie cien, čistota predajne a jej okolie a celková rýchlosť vybavenia nákupu. Zákazníci veľmi citlivo vnímajú aj ochotu a príjemné správanie personálu.
Asi pre tretinu nakupujúcich je podľa Gfk menej dôležitá dostupnosť predajne verejnou dopravou, alebo zbieranie bodov za nákup či vernostná karta. Zhruba každý štvrtý opýtaný si nepotrpí na zastúpenie značkových výrobkov a služby poskytované zákazníkom.