Európska komisia hrozí internetovému obchodu Shein pokutou za porušovanie práv spotrebiteľov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Pozor na podvody počas Black Friday
BRUSEL / Ak čínsky internetový predajca Shein neuvedie svoje obchodné praktiky do súladu s právnymi predpismi EÚ na ochranu spotrebiteľa, hrozí mu pokuta. Dnes to v tlačovej správe uviedla Európska komisia (EK).
Podľa výsledkov vyšetrovania Shein porušuje európske pravidlá napríklad falošnými zľavami, nátlakovými predajnými technikami alebo klamlivými informáciami strán možností vrátenia tovaru. EK spoločne s národnými regulátormi zastúpenými v sieti pre spotrebiteľskú politiku (CPC) firmu vyzvala na nápravu.
Na zmenu majú mesiac
Shein má teraz mesiac na to, aby sa k výčitkám vyjadril a predložil plán nápravných opatrení. Prípadná pokuta by sa vypočítala z obratu firmy v dotknutých členských štátoch.
Zistené nedostatky sa týkali aj zavádzajúcich označení výrobkov, nepravdivých tvrdení o udržateľnosti, chýbajúcich alebo skrytých kontaktných údajov a zamlčania informácií o zodpovednosti tretích strán.
Predpisy o digitálnych službách
EK zároveň vedie s firmou samostatné vyšetrovanie ohľadom predpisov o digitálnych službách (DSA), ktoré Shein od minulého roka označujú za takzvanú veľmi veľkú online platformu (VLOP) s prísnejšími povinnosťami strán transparentnosti a bezpečnosti.
Vyšetrovanie Sheinu vedie spotrebiteľská sieť CPC pod vedením úradov v Belgicku, Francúzsku, Írsku a Holandsku a vychádza okrem iného zo sťažností európskych spotrebiteľských centier.
Skúmanie z protimonopolného úradu
Popri aktuálnom konaní koordinovanom komisiou čelí Shein aj samostatnému preskúmaniu zo strany talianskeho protimonopolného úradu. Podľa EK je zásah proti Sheinu súčasťou širšej stratégie na zabezpečenie bezpečnejšieho a udržateľnejšieho elektronického obchodovania.