Polojasno
14°
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Špecialisti odstraňujú vykoľajené vagóny, priamo na mieste ich musia rozpíliť
Zdielať na

Špecialisti odstraňujú vykoľajené vagóny, priamo na mieste ich musia rozpíliť

KROMPACHY / V Krompachoch odštartovala náročná a nebezpečná operácia. Priamo pod koľajiskom rozpaľujú havarované vozne nákladného vlaku. Od jeho vykoľajenia prešli už tri týždne. Následky odstraňujú dodnes. A niekoľko dní ešte budú.

"Práca vo výške je najhoršia, môže nejaké železo strihnúť, spadnúť a to všetko sú ostré kusy a 100 až 200 kilové," hovorí pálič kovového odpadu Jaroslav Bučko. Pôvodný, vyše 20-tonový vagón, musí trojica páličov rozrezať na malé kúsky, potom sa naložia a poputujú do kovozberu.

Po opravenom koľajisku už premávajú vlaky v obidvoch smeroch. Mementom nehody sú iba vozne vyvalené na lúke pod traťou. Aj tie postupne miznú. "Jeden deň, jeden vagón. Lebo nie je technika. Je to zložité," dodáva Bučko. 

Chlapi s vyše 20-ročnou praxou pracujú so zmesou propánbutánu a stlačeného kyslíka. Pri práci niektorí stoja pevne na zemi, iní nad nimi vo výške niekoľkých metrov. S páliacimi zariadeniami sa do tvrdého železa vnoria ako nôž do masla."Propán nahreje a potom tlakom kyslíku to reže. Ako lúč, len tlak to prereže," dodal Bučko. 

Pripravení sú aj dobrovoľní hasiči z Jakloviec. Páličom pri práci asistuje silný vietor a vysoká teplota. "Našou úlohou je zabezpečiť miesto proti vznieteniu požiaru. Nakoľko sa práce vykonávajú na suchom a trávnatom poraste," uviedol Martin Dzurenko. 

Vyšetrovanie nehody je ešte len takpovediac na začiatku. Policajti začali trestné stíhanie pre všeobecné ohrozenie. Podľa hovorkyne ide o náročné dokazovanie. "Vyšetrovanie prípadu naďalej prebieha, vykonávajú sa potrebné procesné úkony. Doposiaľ nebolo vznesené obvinenie žiadnej konkrétnej osobe," uviedla policajná hovorkyňa Lenka Ivanová. Podľa dopravcu, ktorého súprava sa vykoľajila sú na príčinu nehody dve možné verzie. "Pracujeme s dvomi alternatívami. Za vykoľajením mohli stáť buď technická chyba na infraľštruktúre, alebo na niektorom z vozňov," uviedla Petra Jamrichová, Pr konzultant spoločnosti Lokorail.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy