Polojasno
14°
Bratislava
Jela
19.4.2024
Práce na R7 pokračujú. Minister dopravy priznal, že má prednosť pred D4, no spokojný nie je
Zdielať na

Práce na R7 pokračujú. Minister dopravy priznal, že má prednosť pred D4, no spokojný nie je

BRATISLAVA / Rýchlostná cesta R7, ktorá má viesť medzi bratislavským Prievozom a Holicami pri Dunajskej Strede má prednosť pred obchvatom hlavného mesta na diaľnici D4. Vyriešilo by to situáciu na južnej trase, po ktorej prichádza do Bratislavy najviac áut, no ako odznelo na stredajšom kontrolnom dni, pre ministra dopravy Arpáda Érseka nie je toto riešenie dôvodom na spokojnosť.

"Nie som spokojný, nikdy nie som spokojný, pretože vtedy by som bol spokojný, keby sme v roku 2020 mohli strihať pásku," povedal minister dopravy Arpád Érsek počas kontrolného dňa na stavenisku rýchlostnej cesty R7 a diaľničného obchvatu D4, a to napriek tomu, že koncesionár tvrdí, že všetky práce pokračujú podľa stanoveného harmonogramu.

Tam, kde stavať nemôže, čaká na stavebné povolenie. Rýchlostná cesta medzi bratislavským Prievozom a Holicami pri Dunajskej Strede ponúkne po dva pruhy v oboch smeroch a bude na nej 21 mostných konštrukcií. "Na samotných nadjazdoch sa už realizujú samotné konštrukčné vrstvy, asfaltové vrstvy a ďalej sa pracuje na mostovkách, na izolácii mostov na príslušenstve," povedal zástupca koncesionárskej spoločnosti Zero ByPass Limites Michal Lešňovský.

Oproti predchádzajúcej kontrole je na R7 viditeľný pokrok, aj keď si miestami minister i všetci zúčastnení na kontrolnom dni museli počkať na ten správny pohľad. "Musím konštatovať, že na čom sme sa s koncesionármi dohodli. Na objeme prác a tak ďalej, idú tak ako majú," dodal Érsek. Aj preto, minister dopravy verí v čo najrýchlejšie spustenie R7 až po ružinovskú križovatku. "V každom prípade, ak sa R7 dokončí skôr ako D4, my sme za to, aby sa dostala do prevádzky. Pretože najväčší počet áut ide práve z južného ťahu," povedal Érsek.

Pokiaľ ide o D4, hlavný zhotoviteľ aktuálne stále čaká na stavebné rozhodnutie pre most cez Dunaj. Ten sa ocitol pod paľbou kritiky pre jeho pozmenené technické riešenie. "Prebiehajú stále rokovania, prebehol aj Štátny stavebný dohľad, čakáme teraz na rozhodnutie. Koncesionár má za to, že splnil všetky zákonné podmienky pre realizáciu projektu," dodal Lešňovský.

Inšpekcia kontroluje zeminu pod násypmi

Na pretrase je stále aj údajné použitie kontaminovanej zeminy do násypov, čo skúma aj ministerstvo životného prostredia. "V súvislosti s diaľnicou D4 a R7 inšpekcia začala konať," povedal hovorca ministerstva životného prostredia Tomáš Ferenčák.

Výsledky zatiaľ nie sú známe, no minister dopravy Árpád Érsek pohrozil v prípade pozitívneho zistenia zastavením stavby. Zatiaľ sa sa nej v niektorých úsekoch pracuje v 24-hodinových prevádzkach. Na výstavbe R7D4 totiž aktuálne pracuje 1400 ľudí, postupne by to malo byť až 2500. "Tie počty ľudí sa budú meniť tým, ako sa budú navyšovať tým ako sa budú meniť a budú technologicky náročnejšie tie práce," uviedol Lešňovský.

Pozrite si archívnu reportáž. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy