Jasno
18°
Bratislava
Metod, Cyril
5.7.2025
Nedávny úpadok cestovnej kancelárie Happy Travel preverí generálna prokuratúra
Zdielať na

Nedávny úpadok cestovnej kancelárie Happy Travel preverí generálna prokuratúra

SLOVENSKO / Nedávny úpadok cestovnej kancelárie Happy Travel preverí generálna prokuratúra. Jej klienti neskrývajú frustráciu a hovoria o možnom podvode.

​Poistenie sa na samotné letenky nevzťahuje

Do redakcie sa nám e-mailom ozvala pani Mirka. Koncom mája si zakúpila od cestovnej kancelárie letenky do Egypta za viac ako 900 eur. "Peniaze boli z účtu riadne odpísané, ale letenky sme nikdy nedostali. Po bankrote sme okamžite žiadali o refundáciu, no odpoveď nás šokovala," vyjadrenie pani Mirky.

Problémom však je, že poistenie v insolvencii sa vzťahuje na kúpu celého zájazdu - nie len na nákup leteniek. "Poistenie insolventnosti sa vzťahuje iba na zájazd, ktorý tvorí kombinácia viacerých služieb, to znamená, buď tam je autobusová doprava alebo letecká doprava a ubytovanie a ďalšie služby," hovorí Ľudmila Masariková, poverená prezidentka Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr.

Čo teda môžu robiť?

"Budú si musieť počkať na vyhlásenie konkurzu, a v rámci neho si potom uplatniť svoju pohľadávku," dodáva Masariková.

Nespokojných klientov je ale mnoho. Viacerí sa rozhodli opísať nám svoju skúsenosť. "V deň svojho krachu ešte stále ľudia platili za zájazdy a o pár hodín vyhlásili krach. To je choré. Podvodníci sú to." Pridáva sa ďalší. "1.7. pár hodín pred odletom nám prišla SMS, že cestovka má úpadok, a naša dovolenka sa ruší. Bol to šok a sklamanie."

Krach cestovnej kancelárie dal preto preveriť aj generálny prokurátor Maroš Žilinka. "V súvislosti s medializovaným úpadkom cestovnej kancelárie som uložil preveriť, či nedošlo ku konaniu zakladajúcemu podozrenie z trestného činu podvodu tým, že boli s klientmi uzatvárané zmluvy a prijímané finančné prostriedky v čase, keď osobám konajúcim v mene cestovnej kancelárie už muselo byť so zreteľom na všetky okolnosti zrejmé, že nenaplnia záväzky voči klientom," vyjadril sa na sociálnej sieti Žilinka.

Šéf cestovnej kancelárie tvrdí, že sa ju snažil zachrániť. "Dokedy bola tá šanca, tak som bojoval," tvrdí Roman Berkes, majiteľ cestovnej kancelárie.

Či dostanú poškodení späť všetky svoje peniaze nie je zatiaľ jasné. Záležať to bude od celkovej sumy škody. Cestovná kancelária bola poistená vo výške 2 800 000 eur. Z týchto peňazí sa musia vyplatiť všetci klienti.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy