Mládež tajne hodnotila politikov. Jednotku nedostal nikto, títo dopadli lepšie ako ostatní
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
PREŠOV / Aké emócie, či vibrácie vysielajú politici cez sociálne siete a ako pôsobia na duševné zdravie detí a mládeže. Na to si posvietil Úrad komisára pre deti.
Experimentu sa zúčastnili členovia Parlamentu detí a mládeže. Mladí ľudia, ktorí potajme sledovali a hodnotili 21 politikov, ktorí sú súčasťou parlamentných strán. Z každej politickej strany, ktorá v posledných voľbách získala viac ako päť percent, vyselektovali v projekte troch politikov, ktorí majú najvyšší počet sledovateľov. Týchto 21 politikov dokopy sleduje 1 957 000 ľudí na najpoužívanejšej sociálnej sieti na Slovensku.
Objektívny pohľad na komunikáciu politikov
Experiment sa zameral na to, ako sentiment príspevkov rezonuje s mladými ľuďmi, aké pocity v nich vyvoláva a či politici svojou komunikáciou skutočne podporujú zlepšovanie vzťahov v spoločnosti, alebo ju naopak polarizujú.
Metodika experimentu:
- Pre objektivitu bola vybratá sociálna sieť Facebook, s ohľadom na jej početnosť užívateľov.
- Z každej politickej strany, ktorá v posledných voľbách do NR SR získala viac ako 5% hlasov, boli vybratí traja predstavitelia s najvyšším počtom sledovateľov.
- Celkovo bolo hodnotených 21 politikov. Týchto 21 politikov sleduje dohromady 1 957 000 ľudí.
- 21 dobrovoľníkov z parlamentu detí a mládeže hodnotilo príspevky politikov. Každému dieťaťu bol vybraný politik náhodne, žrebovaním.
- Prvá fáza hodnotenia prebehla bez toho, aby o nej politici vedeli.
Kritéria hodnotenia
Každý príspevok bol analyzovaný podľa viacerých kritérií:
- Celkový tón príspevku: pozitívny, neutrálny alebo negatívny
- Emócie, ktoré príspevok vyvoláva: povzbudenie a motiváciu, neutrálnu reakciu, alebo hnev, frustráciu a nesúhlas.
- Hlavná téma príspevku: pozitívne výsledky, neutrálny informatívny obsah, alebo negatívne útoky.
- Výzva k akcii: pozitívna motivácia, neutrálna diskusia, alebo polarizujúca výzva.
Následne bol každému príspevku pridelená známka na stupnici od 1 (veľmi pozitívny) do 5 (útočný). Na konci sledovaného obdobia bol pre každého politika vypočítaný aritmetický priemer za všetky statusy.
Mládež tajne hodnotili politikov
TV JOJ
Výsledky experimentu odhalili zaujímavé zistenia
Len 4 politici dosiahli známku lepšiu alebo rovnú 2. Najlepšie celkové spriemerované hodnotenie bolo 1,56. Len 7 z 21 hodnotených politikov malo známku lepšiu alebo rovnú 3.
Napriek celkovo nie veľmi lichotivým výsledkom, niektorí politici predsa len obstáli lepšie ako ostatní:
Za stranu HLAS to bol Erik Tomáš. Za Hnutie SLOVENSKO Peter Pollák, za Progresívne Slovensko Michal Truban, za stranu Smer - SD Judita Laššáková, za stranu KDH Miriam Lexmann, za SaS Jana Bittó Cigániková, za SNS Tomáš Taraba.
Tento sociálny experiment tak ponúka politikom cennú spätnú väzbu o tom, ako ich komunikácia vplýva na mladých ľudí a spoločnosť ako celok. Možno, že práve hlas mladých dokáže zlepšiť komunikáciu a vibe politikov.
Mladí ľudia na Slovensku sa tiež aktívne zamýšľajú nad problémami, ktoré ovplyvňujú ich životy a životy ich rovesníkov. V prieskume vyjadrili svoje obavy a poukázali na oblasti, v ktorých vidia najväčšie riziká a priestor na zlepšenie.
Súčasťou experimentu bol aj prieskum medzi deťmi a mládežou s otázkami, čo najviac ohrozuje deti na Slovensku a čo by mohlo zmeniť, keby to bolo možné?
Čo najviac ohrozuje deti na Slovensku?
komisarpredeti.sk
Čo by deti zmenili, ak by mohli?
komisarpredeti.sk