Zatiahnuté
11°
Bratislava
Marcel
20.4.2024
Pneuservisy zaznamenávajú dopyt po celoročných pneumatikách. Komu sa oplatia?
Zdielať na

Pneuservisy zaznamenávajú dopyt po celoročných pneumatikách. Komu sa oplatia?

BRATISLAVA / Zima je tu. Väčšina vodičov svoje autá už prezula. Čoraz viac majiteľov ale uprednostňuje miesto zimných a letných pneumatík celoročné. Tie sa používali hlavne v minulosti. Prečo si ľudia opäť začínajú vyberať tento typ gúm a či sú vôbec povolené na slovenských cestách, sme zisťovali u kompetentných.

"Ak sa na vozovke nachádza súvislá vrstva snehu, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla je povinný použiť v cestnej premávke také vozidlo, ktoré má na všetkých nápravách zimné pneumatiky, prípadne celoročné pneumatiky označené príslušnými symbolmi," povedala policajná hovorkyňa Denisa Baloghová. Od nového roka platí aj nové značenie pneumatík"Musia mať tie správne označenia, teda je to pneumatika s označením M+S, od budúceho roka to bude ten trojvrchol alebo trojpyramída," uviedol dopravný konzultant Maroš Palesch. 

"Keďže sú celoročne pneumatiky technologicky schválené na používanie počas celého roka, samozrejme ich používanie akceptujeme. Netreba ale zabúdať na to, že aj pri celoročných pneumatikách je veľmi dôležitá vyhovujúca hĺbka dezénu," povedal hovorca poisťovne Ivan Bobošík. 

V prípade, že pneumatiky sú nevyhovujúce alebo nesedí rozmer diskov a pneumatík zapísaných v technickom preukaze, zbytočne riskujete okrem svojho a zdravia ostatných aj pokutu do výšky až 50 eur, a tým to nekončí. "V prípade nehody môže poisťovňa skúmať akékoľvek neoprávnené zmeny vykonané na motorovom vozidle, ktoré nie sú zapísané v technickom preukaze a jedine vtedy, ak mohli mať vplyv na priebeh škodovej udalosti, môže poisťovňa pristúpiť ku kráteniu poistného plnenia," uviedol Bobošík.

Za posledné roky evidujú pneuservisy zvýšený počet práve celoročných pneumatík. Dôvodov je hneď niekoľko, napríklad ušetrené peniaze v rodinnom rozpočte a stále teplejšie počasie na našom území. "Mnohým sa nechce prezúvať a mnohí hlavne chcú ušetriť na to, že vlastne najazdia na tej univerzálnej pneumatike podstatne viac kilometrov, ako keby mali za každým prezúvať, vyvažovať minimálne raz ročne spraviť geometriu," povedal Palesch. 

Renomovaný nemecký autoklub sa zameral na celoročné pneumatiky a ich bezpečnosť. Výrobcovia totiž zmenili stratégiu. Kým pred časom vyvíjali celoročné plášte z letných pneumatík, teraz dávajú prednosť transformácii zimných. Ich zmes je totiž stabilnejšia aj pri nízkych teplotách. "Testy sa rôznia, čítal som testy, robili sa testy aj univerzálnych pneumatík. U mňa napriek tomu, že to registrujem, že sa nejakým spôsobom tlačí tá univerzálna pneumatika, u mňa je to taký mačkopes. Ja som stále zástanca letnej sady a zimnej sady," dodal Palesch. 

Pozrite si archívnu reportáž.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy