Jasno
11°
Bratislava
Marek
25.4.2024
Snehové reťaze vás neraz môžu zachrániť, viete ich nasadiť?
Zdielať na

Snehové reťaze vás neraz môžu zachrániť, viete ich nasadiť?

BRATISLAVA / Poznajú to všetci vodiči. V zime je to niekedy o maličkostiach, aspoň čo sa týka šoférovania. Veľký rozdiel môže byť v tom, či ste si na zasnežené cesty zobrali snehové reťaze. Zasnežené hory, to je hotová romantika, ale dostať sa na ne, je niekedy problém. Aby ste sa vyhli zbytočným možným komplikáciam, je dobré sa dopredu pripraviť.

Snehové reťaze sú v týchto zimných mesiacoch veľkým pomocníkom. Čas strávený v zapadnutom aute a náklady na kúpu reťazí sa nedajú porovnať. Určite vám to potvrdia tí, čo už takto raz zapadli, respektíve ostali stáť na mieste, lebo sa nevedeli pohnúť ďalej. Šikovnejší motoristi si snehové reťaze kupujú za tretinu ceny, po sezóne. Lenže teraz je sezóna a šetriť nebudeme. Ak sa chystáte na hory, v kufri vám nesmú chýbať okrem snehových reťazí aj lopata a samozrejme rukavice do mrazu a snehu. "Snehové reťaze si treba vybrať podľa rozmeru pneumatík, to znamená, že nie len veľkosť, ale aj šírku pneumatík," povedal motoristický novinár Peter Mihálik. 

Pri kúpe reťazí je veľmi dôležitá ich veľkosť, ktorú najlepšie zistíme priamo na pneumatike, kde nájdeme ich presné rozmery. Ide o tri rôzne označenia na pneumatike. Nestačí si zapísať len jedno alebo dve hodnoty. Podľa nich sa potom vyberajú správne snehové reťaze. "Druhá vec pri výbere reťaze je, načo to vlastne potrebujem. Keď to je len občasné, tak mi stačí jednoduchšia, ale ak ju budem používať častejšie alebo hory navštevujem častejšie alebo mám výkonnejšie auto, tak sa oplatí zainvestovať do kvalitnejších reťazí," dodal Peter Mihálik.

Napriek tomu, že to môže vyzerať zložito, nasadenie snehových reťazí zvládne aj menej zručný človek. Ak sa bude spočiatku riadiť podľa návodu, zvládne jedno koleso do 5 minút. Vodič s praxou to bude mať do dvoch minút. Avšak pozor, snehovú reťaz dávame vždy len na koleso, ktoré je hnané. Väčšinou je to predná náprava. "Tie lacnejšie treba natiahnuť na auto a po cca 15-20 metroch ich treba skontrolovať a manuálne dotiahnuť. Tie drahšie sú automatické, t.z. natiahnem reťaze a môžem ísť kam chcem. Žiadne extrémne rýchlosti, prudšie zmeny smeru. Keď zídeme už na asfalt, treba dať reťaz dole, očistiť ju a oplatí sa vždy otáčať opačne, aby sa opotrebovali z oboch strán." povedal Peter Mihálik.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy