Oblačno
13°
Bratislava
Florián
4.5.2024
Chyba systému. Banka pochovala túto klientku
Zdielať na

Chyba systému. Banka pochovala túto klientku

KOMÁRNO / Od banky väčšina klientov očakáva informácie spojené s peniazmi. Ale o tom, že sa v banke môžete dozvedieť aj niečo o svojej existencii, to zrejme netuší nikto. Jedného z klientov už banka doslova pochovala.

Marta Debrovská si do pobočky banky prišla pre výpis z účtu. Namiesto toho sa však dozvedela šokujúci informáciu. Podľa systému banky by už však nemala byť živými. Nedoručený výpis urgovala aj na zákazníckej linke. "... aby som vedela si porovnať či náhodou tam niečo nechýba alebo voľačo, ale nevedeli ma nájsť podľa čísla účtu," hovorí "nebohá" klientka banky, pani Marta.

Nevedeli ju nájsť v systéme

Na prísľub zamestnanca banky na druhom konci linky, že ju bude telefonicky kontaktovať, trpezlivo čakala niekoľko dní. O týždeň sa však do pobočky banky vybrala radšej osobne. "Tak som sa bála, či je všetko postrhávané alebo voľačo. Nieže mi prídu upomienky," hovorí pani Marta.

Prvý šok zažila, keď ju v počítači zamestnankyňa banky nevedela vôbec nájsť. Nakoniec sa dozvedela, že má účet zablokovaný a to ešte nebolo všetko! "A potom mi povedala, že som evidovaná ako mŕtva. To už bol koniec.. a manžel nebohý, ktorý je pomaly tri roky po smrti, ten žije a ja som mŕtva," hovorí so slzami v očiach pani Marta.

Vraj systémová chyba...

Jej meno i číslo účtu sa totiž objavilo v evidencii nežijúcich osôb. A z toho dôvodu bol jej účet zablokovaný. "Keď som prišla do auta k synovi, som si sadla, som mu povedala, reku syn môj, pozeráš sa na nežijúcu osobu,  ten dobre že infarkt nedostal," opisuje situáciu Marta. "Mrzí nás situácia, ku ktorej došlo. Klientke sa ospravedlňujeme. Pravdepodobne sa stala systémová chyba pri migrácií údajov, keď systém doplnil omylom dátum úmrtia manžela aj ku klientke," uviedla Marta Cesnaková, Odbor komunikácie a sponzoringu SLSP.

Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.

TV JOJ

Súvisiace články

Najčítanejšie správy