Oblačno
15°
Bratislava
Soňa
28.3.2024
V Indii je znovu módne chodiť do čajovne
Zdielať na
Zahraničie

V Indii je znovu módne chodiť do čajovne

Štátny úrad Tea Board of India už zahájil kampaň zameranú na popularizáciu čaju v krajine

Keď indická inžinierka Suhání Méhra zistila, že bar, ktorý obvykle navštevuje, je preplnený, zašla na miesto toho cez víkend do čajovne. Tieto podniky sa totiž v Indii, ktorá je najväčším producentom i konzumentom čaju, dostávajú znovu do módy, píše agentúra Reuters.

V 90. rokoch bola módnym nápojom v Indii Coca-Cola. V súčasnosti si ale čajovne stále viac získavajú srdce mládeže, ktorá preferuje zdravý životní štýl.

„Obľuba čaju je produktom životného štýlu, a pokiaľ viete ako ho predávať, ste víťaz“, vraví Bonnya Bose zo spoločnosti Assam Co Limited, ktorá nedávno otvorila v Kalkate osem podnikov svojho reťazca Camellia Tea Bars a chystá sa uviesť do prevádzky ďalších vyše sto po celej krajine. „Čím viac sa ľudia stresujú, tým väčší je dopyt po našich organických čajoch,“ dodáva.

V nedávno otvorenej čajovni Tea Table na luxusnej kalkatskej ulici Park Street roznášajú čašníci šálky čaju darjeeling mladým Indom, ktorí sa tlačia pri stolíku aj po štyroch.

Ulica bola doteraz známa najmä nočnými barmi a drahými reštauráciami. „Naše zisky sa od minulého roku takmer strojnásobili,“ pochvaľuje si predstaviteľ firmy Prasant Malákar.

Štátna indická rada pre čaj, ktorá riadi činnosť producentov čaju, zahájila svoju kampaň zameranú na popularizáciu čaju v krajine.

Hoci je India najväčším producentom čaju na svete, vo vývoze je až na štvrtej pozícii. Podiel Indie na trhu od 70. rokov klesol zo 45 percent na súčasných 13 percent.

Domáca spotreba vďaka populačnej explózii a väčšej spotrebe nápoja vzrástla za posledné tri desaťročia zo 70 miliónov kilogramov na 786 kilogramov.

Zdielať na

Najčítanejšie správy