Jasno
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Zájazd organizovali aj napriek opatreniam, peniaze vrátiť nechceli
Zdielať na

Zájazd organizovali aj napriek opatreniam, peniaze vrátiť nechceli

BRATISLAVA / Cestovné kancelárie z dôvodu mimoriadnych opatrení v súvislosti s koronavírusom rušia zájazdy. Výnimkou je česká cestovka, ktorá organizovala zájazd aj z Bratislavy. Namierené mali do Francúzska. Zákazníci však z obavy pred vírusom chceli zájazd zrušiť a dostať naspäť celú sumu. Z komunikácie s organizátorom malo vyplývať, že sa toho zrejme nedočkajú.

Česká cestovka mala pristaviť svoj autobus na Slávičom údolí v Bratislave o piatej večer. Vyše 20 Slovákov malo cestovať na lyžiarsky zájazd do francúzskeho Le Sybeless, a to aj napriek mimoriadnym opatreniam. To však účastníci zájazdu z obavy pred koronavírusom nechceli, rovnako ako aj šoféri autobusu.

Zrušiť zájazd sa mali pokúšať už niekoľko dní vopred, avšak podľa slov zákazníkov sa nevedeli dohodnúť na refundácii.

"Ja som to riešil pred tromi týždňami a povedal mi, že mi nevrátia nič. Potom som volal opäť, že je horšia tá situácia, navrhol vrátiť sumu 50 eur a teraz rozposiela nejaké maily, že vráti 90 eur," hovorí Patrik.

"Na 98 eur až keď sme my začali tlačiť. Keď som ja napísal pred dvoma dňami, že teda končím, tak mi odpísal, že refundácia nie je zákonná," pridáva sa Tibor.

"Samozrejme, keď nám niekto pred 14 dňami povedal, že nechce ísť, tak sme mu samozrejme ponúkli refundáciu, ale nemali sme povinnosť refundovať plnú sumu, teraz tu povinnosť máme,"  povedal organizátor Lukáš Gottwald.

Len necelý deň pred odchodom im už bolo oznámený odchod o 5 hodín skôr, a to z dôvodu, aby stihli opustiť česko-nemecké hranice do polnoci.

Ošemetná situácia

"Stále ľudí ubezpečoval, navádzal na vycestovanie, taktiež neplatí nám poistenie," rozpráva Julio. "Situácia sa zmenila rýchlo, my sme chceli tým klientom, ktorí chceli ísť lyžovať do Álp než sa zavrú hranice, to umožniť. Informovali sme, aká je to oblasť, o počte nákaz i o možných rizikách," uviedol Gottwald.

Mnohí sa mu z tohto dôvodu mali snažiť dovolať, ale bezúspešne. "Už vlastne iba rozposielal on hromadné smsky s tým, že keď nechcú ísť, nech len napíšu do smsky, že nejdú," dodáva Patrik. Podľa riaditeľa slovenskej asociácie cestovných kancelárii sa cestovné agentúry v rámci mimoriadnych opatrení dostávajú do ošemetnej situácie. A to z dôvodu, že majú klientom vrátiť peniaze, avšak nemajú ich ako získať od zahraničných partnerov, keďže strediská nie sú uzavreté.

"Stornovať zájazdy môžu cestovné kancelárie do destinácií, v ktorých je výskyt korony dokázaný a oblasť je uzavretá a pod karanténou. Tie, ktoré sa uskutočnia, kde je výskyt korony ale cieľove miesta nie sú uzatvorené a pod karanténou, nie je možno stopercentne riadiť sa zmluvnými podmienkami," hovorí Roman Berkeš, Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy