Skoro jasno
23°
Bratislava
Prokop
4.7.2025
Lietadlo s dovolenkármi sa pre poruchu vrátilo do Bratislavy
Zdielať na

Lietadlo s dovolenkármi sa pre poruchu vrátilo do Bratislavy

Slovenské lietadlo Boeing 737 OM-ASC

Zdroj: wikimedia.org

Dovolenkári, ktorí sa tešili na grécky Rhodos na svoju cestu nezabudnú. Zmenila sa na nečakané peklo.

Keď skupinky Slovákov nastupovali na konci júna na bratislavskom letisku M. R. Štefánika do lietadla, ešte netušili, že ich radosť po chvíli prekazí ochromujúci strach. Po opustení zeme na nich mal čakať príjemný nočný let a potom už iba slnečný Rhodos.

Nestalo sa. Ich Boeingu niekoľko kilometrov nad zemou podľa výpovede cestujúcich údajne v kokpite prasklo sklo a chvíle oddychu sa zmenili na nečakanú drámu.

Cesta spočiatku prebiehala tak ako mala. Po zhruba hodine letu však zrazu dovolenkárom cestovnej kancelárie Koala Tours posádka oznámila, že ich lietadlo má poruchu. Ľudí okamžite zachvátila panika a strach, o technickej chybe a o tom, čo sa bude diať, sa ďalej už nič nedozvedeli.

"Nič nám bližšie nepovedali, len že máme technickú poruchu. Nechcela som dať najavo strach, keďže som cestovala aj s malým pravnúčaťom, ale aj tak som sa začala báť," hovorí pre joj.sk dôchodkyňa Eva zo Zvolena.

Pani Eva dodáva, že až neskôr sa dozvedeli, že lietadlu údajne prasklo v kokpite sklo. Takúto chybu nám však odmietla potvrdiť spoločnosť Air Slovakia, ktorej stroj patrí. Pre joj.sk však priznala zmeny v pôvodných letových plánoch. "Z prevádzkových dôvodov došlo k preplánovaniu letu a lietadlo sa vrátilo na letisko odletu," informoval Robert Sitta z Air Slovakia.

Nečakané vrátenie lietadla späť do Bratislavy priznáva aj bratislavské letisko. "Letisko Bratislava eviduje v tento deň neplánovaný návrat lietadla leteckej spoločnosti Air Slovakia typu Boeing 737 OM-ASC o 22:12 hodine na bratislavské letisko," potvrdila pre joj.sk hovorkyňa letiska M. R. Štefánika Dana Madunická.

Dráma však po návrate do Bratislavy neskončila. Ľudia prileteli úplne vystrašení, vôbec nevedeli, čo sa vlastne deje. To však ešte netušili, že ich čaká tvrdá noc strávená na letisku.

Cestujúcich podľa ich slov nechali čakať na letisku bez toho, aby vedeli, čo bude nasledovať. Ľudia začali byť unikajúcimi minútami čoraz väčšmi nervóznejší. Veď necestovali iba mladí, letisková hala sa stala nechcenou nocľahárňou i pre viacero dôchodcov a malých detí.

Hoci sa cestovná kancelária Koala Tours snažila problém okamžite riešiť a to aj v spolupráci s leteckou spoločnosťou, nervóznych ľudí upokojiť nedokázala. Dovolenkárom bolo poskytnuté malé občerstvenie, ich nechcený pobyt na letisku to však podľa ich slov nezľahčilo.

"Klientom bolo poskytnuté občerstvenie po prvom vzlete linky GM2066, po pristáti v Bratislave ďalšie občerstvenie a následne ďalší catering po druhom vzlete linky GM2066," povedal Oliver Kluch, riaditeľ Koala Tours.

Toto občerstvenie však niektorých z dovolenkárov neuspokojilo, navyše s pokročilou nočnou hodinou im bolo jasné, že prídu o kus z ich dovolenky. Na úsmeve im tiež nepridal nočný pobyt na letisku, lietadlo sa späť do Bratislavy vrátilo krátko po desiatej, opäť však cestujúci vzlietli až o štvrť na štyri ráno, a to aj napriek tomu, že do Rhodosu podľa ich slov medzi tým leteli ďalšie dve lietadlá.

"Boli sme tam celú noc, viacerí z nás tam boli aj s deťmi, rozdali nám iba nejaké nechutné majonézové bagety, ktoré boli deň pred koncom trvanlivosti. Bolo to otrasné a prišli sme o deň dovolenky," rozčúlene nám hovorí pani Eva, ktorá spolu s ďalšou cestujúcou pani Zuzanou však zhodne tvrdí, že zvyšná starostlivosť cestovky bola na veľmi dobrej úrovni.

Cestovná kancelária si je navyše vzniknutých problémov vedomá a podľa slov jej šéfa, je ochotná v prípade uznanej reklamácie vzniknuté straty kompenzovať pomocou finančného dorovnania priznaného cenového rozdielu za nečerpané služby.

Zdielať na

Najčítanejšie správy