Jasno
Bratislava
Filoména
27.12.2025
Po otvorení tunelu Višňové sa doprava zadrhla na nedokončenej D1
Zdielať na

Po otvorení tunelu Višňové sa doprava zadrhla na nedokončenej D1

SLOVENSKO / Už pár dní po slávnostnom otvorení dôležitého úseku diaľnice s tunelom pri Žiline sa ukázalo, že problémy sa iba presunuli inam. Povianočné cestovanie totiž vytvorilo kolóny okolo úsekov, kde autostráda D1 ešte nie je dokončená. A tak skoro ani nebude.

Nový úsek Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové výrazne uľavil Žiline a podstatne sa zníži aj utrpenie vodičov pod Strečnom. Tento traumatický príbeh trval 27 rokov.

Zápchy na Štefana

Už na Štefana sa však veľké zápchy presunuli do iných, chýbajúcich lokalít D1. Či už je to okolie obchvatu Ružomberka, ktorý by mali dokončiť na jar, alebo úsek Turany - Hubová. A práve tam sa nervozita ešte roky bude opakovať, najmä počas sviatočných masívnych presunov. Úrad pre verejné obstarávanie totiž zrušil tender na zhotoviteľa pre obmedzenie hospodárskej súťaže.

"V praxi by túto zákazku mohol realizovať akýkoľvek dodávateľ aj vo forme 100-percentnej subdodávky. Takýto postup Národnej diaľničnej spoločnosti predstavuje porušenie pravidiel verejného obstarávania nakoľko sa v prvej fáze zužuje súčasť, eliminujú sa potencionálni uchádzači," informoval predseda Úradu pre verejné obstarávanie Peter Kubovič.

"Rozhodnutie vracia prípravné procesy o 2 roky naspäť, čo stojí v socio-ekonomických dopadoch tento štát, čiže v peniazoch, vyše miliardu eur," priblížil minister dopravy Jozef Ráž.

Nedostatočná výstavba diaľnic

tvjoj

Analytici však dlhodobo upozorňujú, že výstavba slovenských diaľnic je nedostatočná. Aj za ostatných 20 rokov v tom zaostávame za susedmi.

"NKÚ zverejnil správu, podľa ktorej Slovensko za rok postaví iba nejakých 15 kilometrov diaľnic. Zlé čísla, ktoré Slovensko má nesvedčia len o neschopnosti a nekompetentnosti, ale aj o nezáujme politických elít reálne rozvíjať ekonomiku krajiny," vysvetlil v relácií Ekonomika 24 analytik Tomáš Meravý.

Pre lepšiu predstavivosť ako nerovnomerne sa rozširuje naša sieť atrostrád - na budúci rok by malo pribudnúť cca 22 kilometrov, tento rok ich bolo 43, avšak vlani ani jediný kilometer.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy