Ľudia odchádzajú z klientskych centier bez informácií o nárokoch na energopomoc
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Ministerstvo hospodárstva malo v klientských centrách spustiť funkciu, vďaka ktorej sa ľudia môžu dozvedieť, prečo nemajú nárok na energopomoc. No odišli bez informácií. Rezort Denisy Sakovej tvrdí, že to spôsobil kybernetický útok na servery Ministerstva hospodárstva.
Nekonzistentné údaje v systéme
"Veľakrát nemusia sedieť adresy, nemusí sedieť úplne meno, môžete tam mať mäkčene, preklepy. Postupne budeme tieto nekonzistentnosti v dátach odstraňovať," hovorí Denisa Saková (Hlas-SD), ministerka hospodárstva SR.
Už od rána prichádzali do klientskeho centra v Bratislave ľudia a pýtali sa, ako to bude s ich energopomocou, no nepochodili. "Ja som chcel samozrejme kvalifikovane reklamovať, lebo napriek tomu, že som dôchodca, nevznikol nám nárok. To som aj ja počul, preto som sem prišiel. Ale ich informácie sú asi tak také množstvo ich majú ako ja," hovorí klient.
Ministerstvo presný termín neuviedlo
Ministerstvo tvrdí, že systém energopomoci by mohol na klientskych centrách fungovať koncom týždňa. Presný deň nespresnilo. "Kybernetický útok na servery Ministerstva hospodárstva si vyžiadal viacero ďalších preventívnych bezpečnostných opatrení, ktoré navrhla odborná skupina v stredu minulý týždeň," stanovisko Ministerstva hospodárstva. "Zamestnanci Ministerstva hospodárstva doteraz nedostali naspäť svoje služobné počítače po rozsiahlom hackerskom útoku. Rovnako sú nedostupné viaceré e-mailové schránky," tvrdí Karel Hirman (Demokrati), exminister hospodárstva SR.
Pracovníci klientskeho centra nám povedali, že veľa ľudí aj telefonuje, pričom o každom, kto chce preveriť, prečo nemá na energopomoc nárok, informujú obratom Ministerstvo hospodárstva. "Je to nefér voči občanom tejto krajiny, ktorí ešte pred Vianocami nevedia, či dostanú energopomoc alebo nedostanú," informuje Ivan Štefunko (PS), poslanec NR SR, podpredseda strany. "Klientske centrá budú naďalej zaznamenávať všetky podnety od občanov, ktorí majú k energo pomoci konkrétne pripomienky na základe vlastnej skúsenosti," dodáva Ministerstvo hospodárstva.