Oblačno
12°
Bratislava
Školák zachytil nebezpečnú jazdu MHD. Autobus jazdil s otvorenými dverami
Zdielať na
Klaudia Malovcová
Klaudia Malovcová
redakcia/PEN
redakcia/PEN
Slovensko - aktuality

Školák zachytil nebezpečnú jazdu MHD. Autobus jazdil s otvorenými dverami

BRATISLAVA / Nebezpečná situácia v bratislavskej MHD vyvolala vlnu rozhorčenia. Autobus linky 98, smerujúci k zastávke Základná škola Budatínska, premával začiatkom týždňa počas rannej špičky s otvorenými dverami. Na palube sa nachádzalo množstvo cestujúcich, vrátane detí smerujúcich do školy.

Na riskantnú jazdu upozornil 13-ročný žiak, ktorý celú situáciu nakrútil na video. Záznam následne ukázal rodičom, ktorí kontaktovali Dopravný podnik Bratislava (DPB). "Autobus bol plný ľudí a šofér sa neunúval zatvárať dvere. Kľudne letel s otvorenými dverami po ceste, na ľudí kašlal. Túto jazdu považujem za absolútne neprijateľnú a obzvlášť nebezpečnú," vyjadril sa divák TV JOJ.

DPB reaguje a sťahuje vozidlo

"Môžeme potvrdiť, že v uvedenej veci sme prijali podnet od cestujúceho, pričom ihneď po jeho spracovaní sme dali vozidlo stiahnuť z premávky," uviedol hovorca DPB Jozef Vozár.

Následná technická kontrola odhalila príčinu problému. "V dôsledku mechanického poškodenia štvrtých dverí tohto autobusu zatiaľ nezistenou treťou osobou došlo aj k situácii, keď otvorené dvere nevyslali korektný signál pre elektrickú bezpečnostnú brzdu," vysvetlil Vozár.

Zodpovednosť vodiča

Dopravný analytik Jozef Drahovský upozorňuje na zodpovednosť vodiča: "Vodič je povinný sledovať nastupujúcich a vystupujúcich a skontrolovať, či sa dvere na vozidle zatvorili. Ak zistí, že sa neuzatvoria, nesmie zo zastávky odísť. Ak si to nevšimne, nesie za to plnú zodpovednosť."

Podľa Drahovského platí, že ak sa porucha objaví počas jazdy, vodič je povinný zastaviť na bezpečnom mieste a nepokračovať v ceste, aby neohrozil cestujúcich.

Podobný prípad vo vlaku

Paradoxne, nejde o jediný prípad nebezpečnej jazdy zaznamenaný občanmi. Divák už v minulosti upozornil na otvorené dvere počas jazdy vlakom z Bratislavy do Šale. Na problém prišiel cestou keď sa chcel zachytiť, aby nespadol pri brzdení.

Drahovský vysvetlil, že pri vlakoch je situácia o niečo iná, nakoľko funguje viacúrovňová kontrola pred odchodom. "Väčšina vlakov má okrem rušňovodiča, sprievodcu a stanica má výpravcu. Všetci títo traja sa navzájom vidia a vlak sa dáva do pohybu, keď všetky dvere sú zatvorené. Ak by sa stala porucha počas jazdy, resp. by niektorí cestujúci otvorili dvere, veľmi závisí od konštrukcie vlaku, vagónov, vzájomnej signalizácie. lebo nie vždy sa o tom rušňovodič dozvie."

DPB vyzýva cestujúcich, aby v prípade podobných situácií okamžite informovali vodiča, napríklad aj prostredníctvom núdzového tlačidla.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy