PREMIUM poisťovňa prvá na Slovensku prichádza s AI poradenstvom
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: www.freepik.com
PREMIUM poisťovňa aktuálne ako prvá na Slovensku využila umelú inteligenciu na zlepšenie služieb pre sprostredkovateľov poistenia.
Tí už nemusia stráviť hodiny podrobným študovaním poistných podmienok. Na konkrétnu otázku svojho klienta dostanú v poisťovni takmer okamžitú odpoveď. Zodpovie im ju s maximálnou presnosťou AI asistent.
Nová služba od PREMIUM Poisťovne, AI asistent, je postavená na technológii od OpenAI. Tento model je prispôsobený špecificky pre potreby sprostredkovateľov poistenia, má k dispozícii kompletnú sadu relevantných interných a odborných zdrojov ako sú poistné podmienky produktov poisťovne, interné smernice, manuály, postupy a aj príslušnú legislatívu.
"Naším cieľom bolo vyvinúť nástroj, ktorý sprostredkovateľovi okamžite poskytne relevantné informácie bez zdĺhavého prehľadávania dokumentov," hovorí Katarína Molnárová, riaditeľka IT oddelenia PREMIUM Poisťovne.
Nový nástroj bol v PREMIUM Poisťovni poskytnutý pre sprostredkovateľov v júni t.r. a počas prvých 2 mesiacov im zodpovedal na viac ako 1100 otázok. Hlavnou výhodou je to, že výrazne šetrí čas, ktorý by makléri strávili listovaním v produktových príručkách či hľadaním informácií v iných kanáloch poisťovne. "Vďaka umelej inteligencii teraz môžu dostať sprostredkovatelia odpoveď na zložitú otázku v priebehu niekoľkých sekúnd. Nejde len o rýchlosť, ale aj o presnosť a konzistenciu informácií," vysvetľuje K. Molnárová z PREMIUM Poisťovne. AI asistent odpoveď sformuluje tak, aby bola zrozumiteľná pre sprostredkovateľa, ale aj pre klienta. "Je to obrovská pridaná hodnota pre vzťah makléra s klientom, zvyšuje sa jeho dôveryhodnosť a profesionalita," dodáva.
AI asistent pracuje výhradne s poistnými podmienkami, internými a produktovými materiálmi poisťovne. AI model nevyužíva dáta klientov a nemá k nim prístup. Komunikácia je šifrovaná a prístup majú len autorizovaní používatelia. Všetky podklady sú uložené v bezpečnom prostredí a sú pravidelne aktualizované.
"Na bezpečnosti sme nešetrili, ochrana informácií a spoľahlivosť celého riešenia sú pre nás prioritou," zdôrazňuje riaditeľka IT oddelenia PREMIUM poisťovne. "Umelú inteligenciu a AI vnímame ako partnera, ktorý nám pomáha robiť veci efektívnejšie, rýchlejšie a s väčšou presnosťou. A to je cesta, ktorou chceme ísť aj ďalej," uzatvára Katarína Molnárová.