Dajte si pozor, ako volať 158!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Nadávky na policajta a emócie bez potrebných informácií môžu oddialiť pomoc občanovi
Policajt sa od volajúceho vždy snaží získať čo najviac informácií, ktoré by policajnú hliadku zorientovali v situácii.
Ihneď na začiatku sa treba policajtovi predstaviť a povedať miesto, kde sa nachádzate. Na to vysvetlite, čo sa vám stalo.
Na druhej strane, aj policajt má svoje povinnosti pri telefonovaní s občanom. Prezident PZ SR Ján Packa ich opisuje takto: „On nemá čo tykať občanovi, on nemá čo zisťovať kto je silnejší, kto je slabší, on má jasne zistiť údaje, ktoré občan potrebuje na to, aby lokalizoval, zistil problém a poslal mu tam hliadku.“
V prípade, ak by nastali problémy, každý telefonát na linku 158 je nahrávaný, archivovaný a aj spätne kontrolovaný. Ak policajt nedodrží pravidlá, čakajú ho sankcie. „Bude disciplinárne riešený zase tým našim známym 5% z platu až 15% po dobu jedného až troch mesiacov,“ vystríha Packa.
Pri nevhodnom správaní zo strany volajúceho občana, akým sú napríklad vulgárne nadávky na adresu muža zákona, taký človek môže byť tiež sankcionovaný. V priestupkovom konaní mu policajti môžu udeliť blokovú pokutu až do výšky 5000 korún (165,969 €)
Viac o volaní ako i príklady telefonátov nájdete v našom videu.