Skoro jasno
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Odťahová služba zarobila na vodičoch 760 tisíc eur
Zdielať na

Odťahová služba zarobila na vodičoch 760 tisíc eur

BRATISLAVA / Nesprávne parkovanie môže vyjsť šoféra aj na 150 eur. Niektorí vodiči sa s odťahovými službami súdia. Nie vždy vraj služba koná spravodlivo.

Peter Kraus zaparkoval ráno jeden a pol metra od priechodu pre chodcov. Na obed tam už auto nenašiel. Podľa štátnej polície porušil zákon o cestnej premávke. "S motorovým vozidlom zle zastavil a zostal stáť vo vzdialenosti kratšej ako päť metrov pred priechodom pre chodcov. Z uvedeného dôvodu bolo vozidlo v zmysle zákona odstránené," informuje hovorca policajného zboru Michal Szeiff.

Čudný biznis

Majiteľ auta si je vedomý toho, že pochybil. Odtiahnutie auta však považuje za neadekvátne. "Je to pre mňa smiešne, lebo vidím to každý deň, keďže tu bývam. Autá tu parkujú a máloktorí má vzdialenosť 5 metrov, takže podľa mňa je to čudný biznis," hovorí Peter.

Päťmetrová vzdialenosť od priechodu má svoje opodstatnenie. Pre bližšie stojace vozidlo totiž vodič nemusí vidieť napríklad deti, ktoré chcú cez priechod prejsť.

Odťahová služba sama od seba nikdy vozidlo odtiahnuť nemôže. Ak s ich postupom nesúhlasíte, môžete sa súdiť. V prípade, že nesprávne zaparkujete, mestská ako aj štátna polícia vám môže dať pokutu do 50 eur, ak vaše vozidlo odtiahnu, do vrecka môžete mať ešte hlbšie. Budete totiž musieť zaplatiť ďalších 99 eur.

Odtiahnutých bolo 8 145 áut

Z dostupných štatistík za rok 2013 vyplýva, že v Bratislave odtiahli 8 145 áut. Pri starej cene 93 eur za odťah vyzbierala odťahová služba nemalé peniaze - takmer 760 tisíc eur.

Z minulosti sú známe prípady, kedy niektorí vodiči spor s odťahovou službou vyhrali. "Na okresnom súde som tento spor vyhral, nemusel som zaplatiť. Dopravný podnik sa síce odvolal, ale krajský sud opätovne tento verdikt potvrdil," priznal majiteľ odtiahnutého auta Peter Lukašek.

"Vo všeobecnosti ale motoristi na území hlavného mesta najčastejšie porušujú prípady, kedy svoje vozidlá zaparkujú na chodníkoch s tým, že na šírku chodníka nezostalo najmenej jeden a pol metra," povedal hovorca MsP Peter Pleva.

"Tento celý príbeh spočíva v inom, a to, že v Bratislave máme síce veľa vozidiel, no málo parkovacích miest, drahé parkoviská, drahé parkovacie boxy a nejednotnú politiku magistrátu a jednotlivých mestských častí," dodáva dopravný konzultant Maroš Palesch.

Téme sa venuje redaktorka Iveta Krupová:

Súvisiace články

Najčítanejšie správy