Revízorka volala políciu na čierneho pasažiera, ten ju pri tom napadol
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
PARDUBICE / Otrasnú skúsenosť má za sebou revízorka pardubického dopravného podniku. Počas telefonátu s mestskou políciou ju napadol cestujúci bez lístka. Zavolala ich po tom, ako jej muž odmietol ukázať platný cestovný doklad a vystúpil z autobusu, uvádza portál CNN Prima News. Zamestnankyňa pardubického dopravného podniku je už niekoľko dní práceneschopná.
Bežná kontrola lístkov
Začalo sa to ako bežná kontrola lístkov v jednom z autobusov Dopravného podniku mesta Pardubice. Muž ako jediný z cestujúcich v autobuse nepredložil platný cestovný doklad a na ďalšej zastávke vystúpil. Revízorka ho opakovane vyzývala, aby preukázal totožnosť, informoval portál CNN Prima News.
"Naši revízori sú školení na to, aby sa fyzickým konfrontáciám maximálne vyhýbali. V žiadnom prípade tu nedošlo k tomu, že by naša revízorka muža akokoľvek obmedzovala v pohybe," uviedla Marcela Jirásková, vedúca strediska zákazníckych služieb Dopravného podniku mesta Pardubice.
Keď revízorka zistila, že muž, ktorý odchádza, sa nechce zastaviť, zavolala na linku mestskej polície. Práve počas telefonického hovoru ju muž napadol, zrazil k zemi a vytrhol jej z ruky mobilný telefón. Operačný dôstojník mestskej polície okamžite na miesto vyslal dve hliadky.
"Agresor síce z miesta hneď ušiel, no strážnikom sa po prehľadaní okolia podarilo nájsť ho v kroví a odovzdať štátnej polícii na ďalšie opatrenia. K svojmu činu sa od začiatku staval tak, že bol vlastne v práve, pretože sa mu nepáčilo, že ho revízorka sleduje aj napriek tomu, že jej už pri vystupovaní z autobusu hrozil násilím," uviedol hovorca Mestskej polície Pardubice Jiří Sejkora.
Incidenty sú na dennom poriadku
Päťdesiatštyriročný muž pôvodom zo Slovenska je podozrivý zo spáchania priestupku a o jeho potrestaní sa ešte len rozhodne. Podľa Jiřího Sejkoru vyrážajú strážnici riešiť spory okolo čiernych pasažierov na žiadosť revízorov niekedy aj niekoľkokrát denne. Podobne vyhrotené situácie spojené s napadnutím však našťastie riešia menej často. Napriek tomu sa takéto incidenty stávajú, ako potvrdzuje aj riaditeľ pardubického dopravného podniku Tomáš Pelikán.
"Tých vážnejších incidentov sa stane niekoľko do mesiaca. Mali sme tu prípady, keď revízora mamička s dieťaťom v kočíku doslova ‚vyhrnula‘ z vozidla. Pri úteku čierneho pasažiera sme sa dostali aj do situácie, keď vytrhol hasiaci prístroj, rozbil okno trolejbusu a utiekol," opísal Pelikán.
Dodal tiež, že pracovníci pardubického dopravného podniku prechádzajú pravidelnými školeniami a špeciálnymi kurzami, na ktorých sa učia takýmto situáciám predchádzať. Spoločnosť sa navyše snaží mať vždy k dispozícii čo najviac dôkazového materiálu.
"Významnú pridanú hodnotu nám poskytuje kamerový systém, ktorý máme vo všetkých vozidlách - a to ako pri riešení bežných udalostí s čiernym pasažierom, tak aj v prípade takýchto incidentov," dodal.