Zatiahnuté
Bratislava
Jela
19.4.2024
Anorektička na billboardoch
Zdielať na
Zahraničie

Anorektička na billboardoch

Fotografia šokujúco vyziabnutej nahej ženy, použitá na reklamnú podporu novej značky, sa objavila včera na dvojstrane talianskych novín, ako aj na billboardoch v rámci Týždňa módy v Miláne.

Nad fotografiou anorektickej ženy, ktorá propaguje výrobcu módy Flash&Partners, presnejšieho jeho novú kolekciu s názvom Nolita sú slová „Nie anorexii.“ Väčšina z ľudí, ktorí prechádzajú okolo, sa musia zastaviť a pozerajú sa na bilboard.

„Najskôr ma to úplne zamrazilo, vôbec so tomu nerozumela, ale potom som si povedala, že je správne, ak tá žena využila samu seba, aby upozornila na túto chorobu,“ hovorí Milánčanka Franca Zani. A mnohí okoloidúci sa s ňou zhodujú. Fotografiu urobil kontroverzný taliansky fotograf Oliviero Toscani, ktorý v roku 1992 podobne odfotil muža, ktorý zomieral na AIDS v rámci reklamnej kampane módnej firmy Benetton.


Toscaniho cieľom bolo „využiť toto nahé telo, aby sme každému ukázali realitu tejto choroby, významne ovplyvnenú stereotypmi, ktoré vyvoláva svet módy,“ uvádza sa v oficiálnom vyhlásení firmy Flash&Partners.

Ale predseda Talianského združenia pre štúdiu anorexie Fabiola De Clercq, že žena na fotografii by mala byť v nemocnici a fotka je príliš surová. Super chudé modelky vyvolali záujem médií vlani počas Týždňa módy v Madride, na ktorom sa predvádzali dievčatá, ktorých tzv. body mass index (index telesnej hmoty) bol výrazne pod limitom 18, čo je odborníci považujú za alarmujúcu chudosť.

V Miláne pre teraz prebiehajúcu akciu prijali normu, podľa ktorej nie je možné, aby nadmerne chudé dievčatá predvádzali modely na mólach. Na fotke je Isabelle Caro, Francúzska, ktorá trpela 15 rokov anorexiou a vážila vtedy 31 kíl, pričom trpela aj psoriázou. Terajšej kampane na výrobky radu Nolita sa však zastal minister zdravotníctva Livio Turco, ktorý si myslí, že to „pomôže propagovať zodpovedný rístup k problému anorexie“.

Zdielať na

Najčítanejšie správy