Oblačno
Bratislava
Soňa
28.3.2024
Slováci sa mali vrátiť z Hurghady v sobotu. Domov sa dostali až v pondelok
Zdielať na

Slováci sa mali vrátiť z Hurghady v sobotu. Domov sa dostali až v pondelok

HURGHADA / Desiatky dovolenkujúcich Slovákov uviazli v egyptskej Hurghade pre poruchu lietadla spoločnosti Travel Service. V sobotu bol plánovaný odlet o 14:35. Pre problém sa odlet odsunul o tri hodiny. Ani ďalší pokus nebol úspešný, a ani do tretice sa odletieť nepodarilo. Odlet sa neustále posúval až do noci z nedele na pondelok.

Do redakcie TV JOJ napísala diváčka mail, v ktorom upozornila na problémy slovenských dovolenkárov v egyptskej Hurghade. Tí si dovolenku zakúpili cez cestovnú kanceláriu Kartágo, let však zabezpečuje spoločnosť Travel service. Diváčka napísala, že hoci sú umiestnení v hoteli, nikto nič nevie, vládne chaos a na mieste údajne nie je ani delegát cestovnej kancelárie. Od tej dostali len informáciu, že o situácii vedia a čakajú na vyjadrenie spoločnosti Travel Service, ktorá pod značkou SmartWings charterový let zabezpečuje. "Päťkrát nám zrušili odlet, dvakrát nás vyviedli z lietadla, aj s batožinou," opísala situáciu jedna z dovolenkujúcich, Simona Tomová. Informácie len ťažko získaval aj štáb TV JOJ a príbuzní cestujúcich. 

"Je tu 188 ľudí, ktorí nechcú letieť tým lietadlom a po štvrtýkrát nám povedali, že tú závadu na lietadle neodstránili," povedal jeden z uviaznutých turistov, Martin Pluščiak. "Vznikla opakovaná porucha, pokúšali sme sa to riešiť s miestnymi mechanikmi, napokon sme tam poslali odborníkov z Prahy. Tí na odstránení poruchy intenzívne pracujú," povedala Vladimíra Dufková, hovorkyňa spoločnosti Travel Service. Ako krajnú možnosť pripúšťajú aj vyslanie iného lietadla. K tomu napokon neprišlo. Podľa hovorkyne dôvodom meškania bola porucha signalizácie kontroly motora. "Palubné prístroje signalizovali poruchu na kontrole motora, ktorá sa prejavila pri rolovaní. Bolo potrebné vymeniť kompletnú kabeláž, museli sa vykonať testy a motorové skúšky. " objasnila Dufková.

Uviaznutým dovolenkárom poskytla spoločnosť Travel Service ubytovanie v 5 hviezdičkovom hoteli, bezprostredná starostlivosť však bola zanedbaná, tvrdia turisti. "Od 12. hodiny obeda sme boli na letisku a až po 8 - 9 hodinách nám dali vodu a kúsok bábovky," povedala Tomová. 

O situácii vie aj Ministerstvo zahraničných vecí SR, zasiahnuť priamo nemôže. "Sme v spojení s dovolenkujúcimi v Hurghade, aj s predstaviteľmi cestovnej kancelárie, ktorí nás ubezpečili, že sa budú snažiť situáciu čo najrýchlejšie vyriešiť," povedal hovorca MZV Peter Susko.

Odlet posunuli na nedeľný večer, napokon nasadli do lietadla po druhej hodine v noci z nedele na pondelok. O šiestej ráno pristáli v Bratislave. Všetci sú v poriadku, no neskrývajú rozhorčenie. Najväčší problém majú turisti s tým, že po celú dobu poriadne nič nevedeli, dostávali sa k nim len kusé informácie a vznikla preto aj panika a chaos. Niektorí spomenuli, žeby chceli situáciu riešiť odškodnením.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy