Zatiahnuté, dažďové prehánky
Bratislava
Soňa
28.3.2024
Ani zájazd, ani peniaze. Keď poistenie nestačí
Zdielať na

Ani zájazd, ani peniaze. Keď poistenie nestačí

Aj takto biedne môže dopadnúť vaše leto po krachu cestovnej kancelárie. Stačí, ak jej chýba poistenie proti úpadku, prípadne sa poistí na nedostatočnú sumu. Čo si pri výbere cestovky všímať? Je poisťovňa povinná vám peniaze vrátiť?

Poistné proti úpadku je povinné

"Každý sa poistí len na štvrtinu toho svojho obratu. Nemožno preto očakávať, že ak cestovná kancelária skrachuje a škoda je vyššia ako tá poistná suma, na ktorú poisťovňa uzavrela poistnú zmluvu, že teda poisťovňa bude platiť viac ako je výška poistnej sumy," povedala Jozefína Žáková riaditeľka Slovenskej asociácie poisťovní.

Cestovné kancelárie majú povinnosť poistiť sa proti úpadku už od roku 2001. Podľa zákona má ísť o dostatočnú poistnú sumu - minimálne 30 percent ročných plánovaných tržieb z predaja zájazdov. V niektorých prípadoch je to však nedostatočné.

Najčastejšie krachujú menšie cestovky

Aby sme sa nedostali do podobných problémov ako klienti istej cestovnej kancelárie v Česku, v prvom rade si treba o cestovnej kancelárii zistiť čo najviac informácii na internete, no najúčinnejšie sú ústne referencie. Ani tie však nemusia stačiť, ak sa cestovka dostane do vážnych problémov. "Ten, kto je vinný a ten, kto vám zodpovedá za ten problém je cestovka, nie poisťovňa. Poisťovňa si naozaj robí svoju prácu a vypláca náhradu škody do výšky poistnej sumy," dodala Žáková.

Zaujímavé je, že najčastejšie krachujú menšie cestovné kancelárie, ktoré sa zameriavajú na prímorské destinácie na juhu Európy. Pred sezónou objednajú veľa kapacít, ktoré neskôr nepredajú a problém je svete.

Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.

ISIFA/ilustračné

Súvisiace články